Pipande högfrekvent ljud på PLAY:5 Gen1

• 20 February 2019
  • 3 replies
  • 125 views

Min Sonos 5 Gen 1 har börjat pipa högfrekvent så fort den aktiveras. Hörs inte när den är i Sleep, men så fort den vaknar kommer missljudet. Otroligt irriterande och det gör att jag inte vill använda högtalaren. Ljudet låter när man spelar musik och fortsätter hela tiden tills högtalaren går i standby.

Har testat att starta om, byta eluttag och även fabriksåterställa högtalaren - allt utan att lösa problemet. Får mig att tro att det är ett problem med att nätmelon blivit dålig. Har ingen garanti kvar hos Hifiklubben där jag köpt högtalaren, men ur min synvinkel ska ett sådant här fel inte uppstå på en kvalitetsprodukt. Förslag på lösning? Byta nätdel?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej Eric Norling,

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Tack för snabbt svar. Problemet dyker upp varje gång högtalaren går igång så det är inga problem att återskapa... Har skickat diagnostik med följande nr 341432759.

Med vänlig hälsning,
Eric
Userlevel 3
Badge +14
Tack för snabbt svar. Problemet dyker upp varje gång högtalaren går igång så det är inga problem att återskapa... Har skickat diagnostik med följande nr 341432759.

Med vänlig hälsning,
Eric

Tackar!

Ser inget uppenbart problem med den, men eftersom du testat återställning etc verkar det som att det är något hårdvaruproblem.
Jag skickar dig ett mail för att bekräfta lite mer personlig information så skall vi se vad vi kan göra.

Du kan svara på mitt mail när det kommer.

Tack på förhand!