Question

Min fjärde Play1, men går ej att koppla in

Köpt ytterligare en Play1, jag lyckas ej att koppla in den till de övriga, och skulle skapa ett nytt stereopar. Har följt instruktioner till punkt o pricka, den står närmast min router, allt är perfekt men, nope, inget ljud, vad gör jag för fel??

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

12 replies

Userlevel 2
Badge +7
Hej Örjan,

Aj då, men får du den installerad? Bara att inget ljud kommer från den?
Skicka gärna in en diagnostik så tar vi oss en titt.
Se länken nedanför om du behöver hjälp med hur man skickar en diagnostik:
http://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik#var_1

Glöm inte att inkludera diagnostiknumret du får i ditt svar här med
Hej! Appen säger att den är "hittad" men efter att jag tryckt på de 2 knapparna för installation så lyser lampan röd och blinkar, har ej fått svar från leverantören ännu hellre, jag har fått för mig att den är trasig, men jag skickar diagnostiken. Bekräftelsenumret är: 1773855884
Bekräftelsenumret är: 1773855884
Userlevel 2
Badge +7
Tack för diagnostiken Örjan!

Kan se stereoparet som heter "Sällskapsrum" och en separat PLAY:1 som heter "kök"
Är det en fjärde PLAY:1 som inte är med här i diagnostiken nu kanske?
Har 2 spelare i "Sällskapsrum" och en i "Kök", köpte en till för att använda i köket, det är den som jag inte får kontakt med..
Userlevel 2
Badge +7
Aj då.
Testa att fabriksåterställa din fjärde PLAY:1 och kolla om det går bättre att installera om den är du snäll.
Om du behöver hjälp med hur man gör det så kan du ta dig en titt på länken nedanför här:
https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3239/~/fabriksåterställning-av-en-sonos-produkt

Svara här bara med hur det gick tack!
Har nu testat att återställa den 2ggr, dessvärre utan framgång, allt fungerar fram tills lampan skall lysa vitt, den går ifrån blinkande orange/vit till grön blink och efter att jag trycker på de båda knapparna för att koppla in den lyser den orange/röd fast sken, sedan står den så utan att koppla upp och appen säger att den inte hittar min produkt....
Userlevel 2
Badge +7
Aj då.
Om du försöker installera den igen men koppla in den direkt till routern med en ethernet kabel, fungerar det bättre då eller är det samma ?
Jag har testat detta också, det fungerar inte heller. Jag har kontaktat leverantören och avvaktar svar från dem, det måste vara fel på enheten.
Userlevel 2
Badge +7
Ah nej okej.
Det kan vara en idé att ringa oss med på: 020 120 3020 så vi kan köra lite felsökning direkt över telefon med
Fått svar från leverantör idag om att returnera alternativt att få den skickad till Danmark för reparation, jag avvaktar deras svar annars slår jag en signal.
Userlevel 2
Badge +7
Okejokej, det låter bra Örjan!