Question

Lyssnar Sonos på kritik? Kommer appen snart uppdateras?

• 16 October 2017
  • 5 replies
  • 298 views

Userlevel 2
Badge
Har ganska nyligen skaffat Sonos då jag ville ha ett enkelt fungerande stabilt system för hela familjen och kände mig rätt nöjd efter ett par veckor men blev väldigt förvånad när det helt plötsligt kommer en app som är ologisk och svårjobbad, systemet börjar plötsligt hänga sig och är "trögare" än tidigare, att höja volymen med de fysiska volymknapparna på telefonen har nu blivit ett äventyr då man trycker några gånger utan att något verkar hända för att plötsligt höja till max....

Kan inte se någon som verkar nöjd varken i olika forum eller i Google play och familjen är just nu inte imponerad av lösningen så min fråga är egentligen:

Lyssnar Sonos normalt på kritik? Är det lönt att vänta in en bättre app eller kommer man blunda för kritiken?
Skall man ha is i magen eller börja titta på andra alternativ?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

5 replies

Userlevel 2
Badge
Ja med tanke på att jag senaste två månaderna satt in fiber med nytt moden, ny router, ny Samsung S8 och körde Sosnos problemfritt innan uppdateringen så lär jag inte ha något underliggande fel här.... :-)

Här har Sonis gjort en tankevurpa...
Userlevel 2
Badge +1
Hej Earplugged,

Välkommen till forumet.
Appen har tagit ny form det stämmer, men problem med själva systemet kan vi titta på genom en diagnostik. Uppdateringen har inte ändrat hur systemet ansluter så misstänker ett annat problem i bakgrunden.
Skicka gärna en diagnostik enligt nedan:
https://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik
Posta numret du får som svar så hjälper vi gärna!

Tack på förhand!
Userlevel 2
Badge
Hej Earplugged,

Välkommen till forumet.
Appen har tagit ny form det stämmer, men problem med själva systemet kan vi titta på genom en diagnostik. Uppdateringen har inte ändrat hur systemet ansluter så misstänker ett annat problem i bakgrunden.
Skicka gärna en diagnostik enligt nedan:
https://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik
Posta numret du får som svar så hjälper vi gärna!

Tack på förhand!

Tack för svar även om du inte svarade på själva frågan...
Frågan var om Sonos normalt lyssnar på användarna och om det ofta kommer nyheter och rättningar eller om man får leva med denna app en längre tid? Har inte sett något svar kring kritiken ifrån officiellt håll alls utan standardsvaret verkar vara diagnostik....
Har kritiken nått Sonos? Hur bemöter man den? Har ni sett betygen på tex google play där man inte längre kan se ett enda positivt omdöme....?
Userlevel 2
Badge +1
Hej Earplugged,

Vi lyssnar förståss på kunders kritik. Kan tyvärr inte svara på vad framtida uppdateringar i appen kommer att att innebära.
Det kan dock finnas underliggande fel i systemet hos dig som inte har med uppdateringen att göra, skulle därför gärna se en diagnostik.

Tack för ditt meddelande och ha en trevlig helg!
Hej
Vi är nog av App Store av döma många som har fått tekniska och prestandaproblem efter uppdateringen. Har själv upplevt att spelaren stannar, tappar rum etc Uppdaterade idag till 8.1 och det som först hände var att jag inte kunde ansluta till Deezer, provade igen, fick felmeddelande på en spellista, provade igen och till slut fick jag igång musiken. Om allt fungerat bra fram till er senaste uppdatering tror jag ni möte ta denna feedback på allvar. Är just nu glad att jag inte köpte 2 nya högtalare (viket var planen) och vi pratade igår om att gå över till något annat. Eller har ni en omfattade felrätting som pågår som ni kan avisera som får mig som kund att avvakta något?