Answered

Löst: Storytel har slutat fungera

• 22 November 2017
  • 71 replies
  • 3653 views

Show first post
This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

71 replies

Userlevel 2
Badge
För mig fungerade det att lägga till Storytel genom appen på datorn. Då var inloggningsuppgifterna inte fel längre, och Storytel funkar nu även genom iOS-appen.
Tror dessvärre att det var en slump att det fungerade just då men kan givetvis ha fel... :D
Har själv testad alla möjliga varianter och det fungerar ibland och ibland inte.
För mig känns det som om det är kvällstid det inte fungerar. Oftast strul mellan 18-20 men sen fungerar det dagtid. Har provat den lösningen som Sonos supporten föreslog men det löste inte felet. (dock hade jag ju inte problem dagtid då telefonsupporten är öppen). Det har ju varit en del Storytel reklam senaste tiden, det är inte så att man nått taket på antal kopplingar som Storytel har tilldelat den ingång som Sonos använder??
Userlevel 2
Badge +1
Hej Community Användaren,

Vi arbetar ännu med Storytel för att lösa detta problem. Vi har tyvärr inga testfixar eller sätt att jobba runt detta problem för tillfället.
Vi skriver ut ett svar/lösning genast då vi får en uppdatering av Storytel
Hej Community Användaren,

Vi arbetar ännu med Storytel för att lösa detta problem. Vi har tyvärr inga testfixar eller sätt att jobba runt detta problem för tillfället.
Vi skriver ut ett svar/lösning genast då vi får en uppdatering av Storytel

Vi har också problem med detta. Storytel funkar ett tag och sen slutar det att fungera, för att sen kanske börja fungera igen vid något senare tillfälle.

Här betalar man dyra pengar för storytel och sonos produkter och sen ska man behöva dras med ett sådant här fel så här länge. Det är fan skandal!

Få tummen ur och fixa det eller så får ni börja kompensera era kunder på något sätt.
Även jag har haft problem, senast för någon halvtimma sedan så slutade min ljudbok att spela medans jag lyssnade.
Fick då upp att jag inte hade en giltig prenumeration eller liknande. Testade då att dra ut kablarna ur alla mina högtalare (Sjukt att Sonos inte har ett lättare sätt att starta om hela systemet på), Då fick jag istället upp att Användarnamn eller lösenord var ogiltigt. Googlade runt lite i 20-30 in och hittade den här tråden och läste igenom den och för ett par minuter senare så började det att fungera igen.

Det är inte första gången jag har stött på det där problemet, men jag skulle uppskatta att det är första gången på ca en månad.

Tidigare gånger så har det varit lögn i helvete att få det att funka igen, även om jag loggat ut ifrån Storytell, bytt lösenord osv. Det har tidigast börjar funka dagen efter.

Hoppas att ni snart hittar en lösning på de här problemen, man har betalat ganska dyra pengar för högtalarna, och fortsätter att betala dyra pengar för prenumerationen varje månad, men ändå ska man behöva kränga på sig ett par hörlurar när man ska ställa sig och laga mat om kvällarna.
HAr dere som har problem med dette, Sonos 1 ? JEg har nemmelig samme problem, men jeg har funnet ut en workaround som virker (knock on wood). Start storytelavspillingen på en annen device enn 1, og så grupper Play:1 med den, da virker det faktisk... selv om jeg får enten unable to add to playlist eller wrong credentials. Kanskje dette er et tips til hva som er feil, altså noe knyttet direkte til Play 1/One
Har också haft detta problem i flera månader, otroligt irriterande!
Jag tillhör också den gruppen som haft problem med detta under en längre tid.
Men problemen har bara blivit värre. Förr var det bara någon enstaka dag i månaden, sedan någon gång i veckan och nu varje kväll. Efter kl 19:00 fram till kl 22:00 är det omöjligt att använda detta. Men under dagtid funkar det, dock med vissa buggar (andra än detta).

Men det jag tänkte bistå med är att försöker jag spela upp på en Play:1 får man felet om att man måste ha ett konto. Använder jag istället min Connect får jag felet att det inte går lägga till spåret, fel 701. Se bifogade skärmdumpar.

Min känsla är att antalet sessioner mellan Sonos/Storytel tar slut och att det då blir någon form av blockering i systemet. Men vad vet jag :)

Userlevel 2
Badge
Tycker verkligen problemet borde vara löst för länge sedan.... nu lyckas jag oftast tillslut få igång en bok men kräver många försök och mycket väntan innan den väl kommer igång så man får börja en kvart innan barnen skall sova för att ha en chans att sagan är igång när de är dags för nattning...
Userlevel 3
Badge +14
Ursäkta för sent svar här!

Storytel skall ha löst kontoproblemen och tjänsten bör fungera som den skall igen.

Om det fortfarande inte går spela, testa ta bort och lägg till kontot i Sonos och testa igen.
Är det fortfarande problem, skicka en diagnostik från Sonosappen precis efter det felar.

Storytel skall ha löst kontoproblemen och tjänsten bör fungera som den skall igen.

Om det fortfarande inte går spela, testa ta bort och lägg till kontot i Sonos och testa igen.
Är det fortfarande problem, skicka en diagnostik från Sonosappen precis efter det felar.

Nu har jag stött på ett annat problem, när jag trycker på Storytell i appen så laddar den bara i kanske 1-2 min sen kommer det upp "Kan inte bläddra musik"

Testat att ta bort och lägga till kontot igen men ingen skillnad.
Skickade diagnostik bekräftelsenummer: 8416367

Edit: Nu 5-10 min sedan så hoppade det igång igen.
Efter att det fungerat ett tag slutade tjänsten precis att fungera. Testade att ta bort musiktjänsten men nu vill den inte kännas vid mina inloggningsuppgifter när jag försöker lägga till den igen. Så oerhört irriterande. Skickat diagnostik

Nu har jag stött på ett annat problem, när jag trycker på Storytell i appen så laddar den bara i kanske 1-2 min sen kommer det upp "Kan inte bläddra musik"

Testat att ta bort och lägga till kontot igen men ingen skillnad.
Skickade diagnostik bekräftelsenummer: 8416367

Edit: Nu 5-10 min sedan så hoppade det igång igen.

Detta fel tycks nu vara tillbaka.

Börjar bli ganska trött på detta, vill lyssna på ljudbok medans jag städar och lagar mat mm. Men nu känns det som jag på senaste tiden har fått lägga ner så mycket tid på att felsöka så att det börjar påverka hur mycket tid jag kan sova varje natt.

FIXA.

Edit: Försökte ta bort Storytell kontot och lägga till det igen med resultatet att det inte går att logga in igen.
Fick ett mail idag att problemen skulle vara fixade. Startade om router och alla enheter. Nu går det inte logga in längre i storytel. Ibland hoppar det igång. Känns till och med instabilare idag än vad det gjorde för någon dag sen
Userlevel 2
Badge
Av någon anledning har tråden om problemen med Storytel försvunnit?

Kan meddela att problemen efter senaste uppdateringen är lika stora som tidigare där det ibland fungerar och ibland inte. Ibland kommer man hela vägen till att man valt bok och det ser ut som den startar innan felmeddelandet kommer och ibland blir det stopp direkt.
Det som ändrats senaste tiden är att jag numera får meddelande "kan ej bläddra musik" och i bland "tappat anslutning till Storytel" istället för som tidigare då man fick meddelande om att konto saknades eller felaktiga inloggningsuppgifter.
Fick svar från Storytel-supporten om att problemet skall vara löst och att jag återigen skulle testa att ta bort tjänsten från Sonos och lägga till den igen. Och det har faktiskt funkat sedan dess. Hoppas det håller i sig denna gången.
Fick svar från Storytel-supporten om att problemet skall vara löst och att jag återigen skulle testa att ta bort tjänsten från Sonos och lägga till den igen. Och det har faktiskt funkat sedan dess. Hoppas det håller i sig denna gången.

Spoiler: Det gjorde det inte.

Fungerade perfekt för mig i flera dagar, varje gång jag vill lyssna så fungerade det men idag, ganska direkt efter jag uppdaterat mitt system till senaste versionen så slutade det funka.

Undra om det var en tillfällighet.
Userlevel 2
Badge
Denna veckan har det fungerat varannan kväll ungefär... Ikväll försökte jag ett antal gånger mellan kl 20-21 utan framgång men nu när barnen väl somnat hoppade det igång... Det övergår mitt förstånd att det kan ta flera månader att reda ut detta... är trots allt en betaltjänst vi pratar om.
Userlevel 3
Badge +14
Nu har Storytel bekräftat att problemet skall vara löst igen sedan i Fredags eftermiddag.

Om någon har fortsatta problem, vänligen skicka en diagnostik från Sonosappen och svara med numret du får.

Tack på förhand och ursäkta besväret!
Jag har problem enligt nedanstående skärmdump. DiagnostikID:480132891

Userlevel 3
Badge +14
Jag har problem enligt nedanstående skärmdump. DiagnostikID:480132891

Jag kan se en del generella nätverksproblem i loggen, fungerar andra tjänster som dom skall, Spotify eller radio tex?
Om så är fallet, testa ta bort och lägg till Storytelkontot en gång.

Är det fortfarande problem, vänligen skicka en färsk diagnostik.

Tack på förhand!