Answered

Löst: Storytel har slutat fungera

• 22 November 2017
  • 71 replies
  • 3556 views

Show first post
This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

71 replies

Vilket jävla skit !
Funkar varannan dag typ. Idag klagade sonos på fel lösenord till storytel, vilket det inte är (kommer inte på alla andra enheter med samma uppgifter)
Skärpning nu ! Lös problemet !
Userlevel 2
Sonos - detta är prio - lös det.
Userlevel 2
Badge
Börjar bli lite parodi av detta... har dock insett att tipset att koppla ur och ominstallera osv inte gör någon skillnad, det hoppar igång efter ett tag ändå tillsynes slumpvis.
Så det bara att testa med jämna mellanrum och ibland hoppar det igång och ibland inte.
Userlevel 2
Badge +1
Hej Community användaren,

Vi skickar några privatmeddelanden där vi ber om mera information gällande Storytel och problemet ni har.
Vi samlar sedan all information och går igenom infon med Storytel!
Tack på förhand!
Det verkar vara väldigt struligt för de flesta? Både sonos och storytel tar premiumbetalt och då förväntas problem att lösas snabbt. Att dra ut sladdar etc är ingen lösning, låter snarare som ett skämt :?
Hej,

Jag började uppleva detta problem ikväll. Lyssnade på en ljudbok i Storytel på en Play:1 och pausade för att göra lite andra saker.. Efter kanske 15 minuter trycker jag på Playknappen på högtalaren för att fortsätta spela. Inget händer. Jag kollar via iPhone-appen och då säger den att jag inte har något aktivt konto el dylikt. Provar via Sonos-appen i Mac och där får jag att det är fel användarnamn eller lösen.

I Storytels egen iPhone-app och fungerar det och kontot fungerar att logga in med på storytel.se.

Nu har jag provat ta bort Storytel-tjänsten från Sonos och när jag försöker lägga in den igen så får jag fel anv el lösenord. Jag har ändrat mitt lösenord på Storytel och försökt igen, men får samma sak.

Behöver lösning på detta.

Med vänlig hälsning,
Robert
Vi kör via ios och har helt plötsligt fått samma problem efter månader utan något som helst konstigheter - inga mer sagor för dottern. Storytel svarar inte så vänder mig hit. Igår fick vi meddelandet om att kontot saknades/fel lösen och det gick inte att lösa. Vid midnatt så gjorde jag ett randomförsök och då lyckades jag logga in på storytelkontot i sonosappen. Dock verkar allt ha tappats nu igen, ingen åtkomst till spellistorna. Spotify, Sveriges Radio och TuneIn fungerar bra.
Hej, nu har jag också fått samma problem. Sen några dagar tillbaka funkar inte storytel via Sonos på kvällarna när barnen ska lägga sig. Fungerar utmärkt i storytel appen.
Hej, nu har jag också fått samma problem. Sen några dagar tillbaka funkar inte storytel via Sonos på kvällarna när barnen ska lägga sig. Fungerar utmärkt i storytel appen.

Funkar inte heller för oss! Fungerade bättre med Beta versionen
Userlevel 2
Badge +1
Hej,

Till er som har problem med Storytel ännu!

Ring gärna på 020 120 3020 då ni är hemma så kan vi pröva en lösning till detta problem.
Våra öppettider är 10.00-18.00 varje vardag!
Samma fel igen ikväll 😞
nån som fått detta löst?
Samma fel igen ikväll 😞 nån som fått detta löst?
För oss har det börjat fungera igen, utan att vi egentligen gjort något. Tog förvisso bort storytel från kontot och la dit det igen för någon dag sedan, men just då löste det inte problemet. Får hoppas att det håller i sig.
För oss har det börjat fungera igen, utan att vi egentligen gjort något. Tog förvisso bort storytel från kontot och la dit det igen för någon dag sedan, men just då löste det inte problemet. Får hoppas att det håller i sig.

Och nu funkar det inte igen. Det här duger f-n inte.
Funkar inte, helt värdelöst ju med tanke på hur många som verkar ha problem...

Lösning på G?
Samma problem för mig med Storytel. Jag har fyllt huset med högtalare och satsat på Sonos för att det funkat bra innan och har mycket bra ljud. Bra att Storytel kom efter lång tids väntan men nu har det krånglat en vecka för mig, Tyvärr tycker jag att appen blivit mycket sämre och svårare att hitta i. Hela känslan är att Sonos är på väg att vissna och ni borde göra ett rejält ryck för att lyfta systemet till sin tidigare premiumstatus. Jag köper inga nya högtalare längre innan jag ser vad Sonos är på väg. Jag saknar också info om vad som händer på utvecklingssidan för att känna att Sonos är med mig i framtiden.

Så snälla Sonos, kom med lite framtidsförhoppningar tack!
Började få fel 701 och tänkte att ta bort tjänsten och lägga till skulle åtgärda felet men har nu samma problem här, provat byta epostadress lösenord till storytel samt tagit bort storytel ifrån mina tjänster och lagt till igen. Går inte att lägga till tjänsten igen via mina tjänster då den meddelar felaktig e-post och lösenord trots att det stämmer. Känns som någon api-integration mellan sonos och storytel behöver åtgärdas.

Började få fel 701 och tänkte att ta bort tjänsten och lägga till skulle åtgärda felet men har nu samma problem här, provat byta epostadress lösenord till storytel samt tagit bort storytel ifrån mina tjänster och lagt till igen. Går inte att lägga till tjänsten igen via mina tjänster då den meddelar felaktig e-post och lösenord trots att det stämmer. Känns som någon api-integration mellan sonos och storytel behöver åtgärdas.

Vi fick också så när vi provade att byta lösen, tog något dygn sedan kunde vi logga in igen. Dock så löste det inte ursprungsproblemet.
Badge
Jag har samma problem, började i höstas nån gång. Ungefär varannan kväll får jag "Du behöver ett aktivt abonnemang"-felmeddelandet när jag försöker starta en ljudbok på sonen Play:1. Väldigt frustrerande. Har varit i kontakt med amerikanska kundtjänsten som föreslog att byta till SonosNet genom att koppla in en av högtalarna med nätverkskabel, men det hjälpte inte.
Jag kan inte längre spela via Storytel utan det står ”Ogiltig session, var vänlig logga in igen”. Jag har testat att ta bort tjänsten och lägga till igen, loggat ut och in men ingenting fungerar. Vet ni hur jag kan lösa problemet?
samma fel men nytt felmeddelande
Sonos please! Vad händer? Har gett er allt ni behövde för felsökning.

Och nu funkar det inte igen. Det här duger f-n inte.

Och ikväll har det funkat igen...

Som många innan har varit inne på, det är det tillsynes helt slumpmässiga i om det funkar eller inte som inte håller. Kom gärna med lite feedback här i tråden. Inte helt lätt att lägga upp för en femåring att det kanske går att lyssna på saga idag, och om det gör det kan det sluta fungera när som helst.
Felet kvarstår, vad händer?? Dags att leverera, hur kan detta ens vara ett problem?
Ibland kommer man in, som ikväll, men när man ska starta en bok kommer texten upp att ett aktivt abonnemang saknas.

För mig fungerade det att lägga till Storytel genom appen på datorn. Då var inloggningsuppgifterna inte fel längre, och Storytel funkar nu även genom iOS-appen.