Answered

Löst: Spotify Connect-uppspelningen pausar automatiskt

• 3 January 2019
  • 10 replies
  • 355 views

Hej,

Jag problem med mina två Play:1-högtalare. De pausar uppspelningen av Spotify (men utan att tappa kontakten). Jag har testat starta om alla modem och routers och högtalare, samt telefonen (och datorn) jag spelar upp från. Högtalarna (jag har två Play:1 i olika rum kopplade till wifi) har tidigare varit problematiska när det gäller att spela upp podcasts, men nu också Spotify. Vad kan vara problemet? Jag har tidigare testat koppla upp med sladd för att lösa problemet med podcasts, men det lyckades inte heller lösa något då. Men, idag eskalerade problemet alltså till Spotify, så nu behöver jag mer assistans, tror jag.
icon

Best answer by Henrik B 3 January 2019, 17:29

Här går det snabbt i svängarna!

Spotify meddelade precis att det bör vara löst, och jag kan bekräfta att det fungerar för mig för tillfället.
Kan ni testa igen?

Tack på förhand!
View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

10 replies

Är det relaterat till samma problem som denna tråd? https://en.community.sonos.com/sonos-svenska-forum-229098/sonos-play-one-hoppar-i-spellistan-och-hoppar-i-livestroem-fraan-sr-6818649
Userlevel 3
Badge +14
Hej SofieW,

Välkomment ill forumet!

Vi har inga generella problem för tillfället, https://status.sonos.com

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Hej,

Jag har skickat två rapporter efter omstart. Den första är nummer 910626104 och den andra är 514832093.
Userlevel 3
Badge +14
Hej,

Bekräftelsenumret är 514832093.

Kanon, jag testade faktiskt att spela nu via Spotify Connect med, och får samma fel, så jag tar tillbaka det jag skrev innan.

Vi har startat en undersökning!
Jeg har presis samme problemet med min nye Sonos One. Det fungerte fint de foregående dagene, men i dag 3. januar, spiller Sonos kun 5-10 sek av sang før den går i pause. Kan restarte sang, mwn stopper igjen etter 5-10 sekund.
Userlevel 3
Badge +14
Det ser ut som det är ett problem med Spotify Connect för tillfället.

Tekniker jobbar på att lokalisera problemet.

Det bör fungera att spela Spotify från Sonsoappen dock.
Takk for raskt svar!
Userlevel 3
Badge +14
Här går det snabbt i svängarna!

Spotify meddelade precis att det bör vara löst, och jag kan bekräfta att det fungerar för mig för tillfället.
Kan ni testa igen?

Tack på förhand!
Nu verkar det fungera igen. Tack för snabb hantering!
Jepp. Funker her også.

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings