Question

Löst: Problem med Sveriges Radio

• 30 October 2017
  • 42 replies
  • 6555 views

Show first post
This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

42 replies

Fick problemet i morse. p4 Stockholm fungerar inte varken via SR:s beta app eller via tuneIN. Den fungerar inte heller i tuneIN direkt. Däremot kan jag streama den från SR appen via airplay till sonos. P4 plus fungerar som den ska via tuneIN men inte via SR beta.
ytterligare info är att jag uppdaterade mitt sonos system kvällen innan till senaste mjukvaran.
/Anders
Jag har samma problem. Brukar spela up via Tunein. Funkar det med någon annan station? Verkar som att det är hos SR som problemet ligger. Skulle vara bra att få veta när detta problem är löst.
Jag har samma problem med att spela upp från Sveriges radio. Brukar spela upp via Tunein. Funkar det med någon annan station? Skulle vara bra att få veta när detta problem är löst.
Har nu samma problem som för några veckor sedan enligt denna tråd. https://en.community.sonos.com/sonos-svenska-forum-229098/sveriges-radio-funkar-inte-i-sonos-nu-loest-6791991/index2.html

/Anders
Verkar vara ett återkommande problem efter uppdateringarna som sker i parti och minut med onödiga tillägg. Sonos är inte topp längre. Synd
kan inte heller spela upp någon SVR program, har inte fungerat senaste dagarna, dessutom bryts poddsändningar när jag lyssnar.....
Har samma problem - kan inte spela upp p1 eller p3, men spotify funkar.
Kan var en slump, men jag hade el-avbrott, som drabbade sonossystemet och routern igår på kvällen. Därefter slutade det fungera "Kan inte spela upp xxxx.m3u formatet stöds ej" flashade förbi på controllern. provade allt, start om nätverk, låta högtalarna vara av i 30 min och till slut resetta båda högtalarna (Play:1) och även controllern. Spotify lirar men ej Sveriges Radio P1/P3.
Har skicka diagnostik 8024369.
Noterade även (innan reset) att när jag klickade på "min favorite/musik lista" eller vad det heter så klagade den på att "hittar inte filen" och försökt spela nästa låt - kanske har något samband?

Mvh
\Matts
Samma hos mig, ”m3u stöds ej”
Problemet återkommer då och då med olika mellanrum. Utomordentligt frustrerande! ?
Badge
samma problem här med!
Hej, samma problem här. Såg i en annan tråd att problemet skulle vara löst för 18 dagars sen men det är det ju uppenbarligen inte. I den tråden ville de att man skulle testa P4 plus och den funkar för mig, men ingen av de vanliga kanalerna. Så frågan är ju om problemet är Sonos eller SR. Vilket som behöver vi få det löst för vi spelar mycket radio!
Precis samma problem. Felet återkommer då och då. Nu ingen SR sedan igår kväll. Får vi någon slutlig fix?
Badge
Vi har inte tidigare haft problemet, några har ju haft problemet nu i 3 veckor! Varför har vi inte haft det? om det var SR som hade problem så borde det drabba oss alla samtidigt!
samma här 😠
Av någon anledning fungerar P3/P1 för mej nu, vet inte riktigt varför, men tänkte berätta vad jag gjort.
Kom hem och provade startade P1 via "favoriter" utan att det gick. Provade då att leta reda på P3 (som jag inte har i favoriter) via sök stationer "Sveriges" - den fungerade. Klickade då på P1 som gick igång. La då till P1 i favoriter igen och nu fungerar det att starta som vanligt.
Kanske har det att göra med "favoriterna"? Det som talar emot är att jag har för mej att jag testade utan favoritlänk imorse (efter jag resettade allt enl. tidigare inlägg) och det gick ej.

Mvh
\Matts
Userlevel 3
Badge +14
Sveriges Radio felsöker fortfarande och vi väntar på klarrapport då det verkar vara löst igen.

Se även https://kundo.se/org/sverigesradio/d/nu-funkar-det-inte-med-sonos-igen/#c2710274

Jag uppdaterar här så snart vi vet mer.
Userlevel 3
Badge +14
SverigesRadio verkar fungera för alla nu igen.
Dock har Sveriges Radio bett oss om lite mer hjälp då dom inte har en klar bild över vad som hänt.

Om du har tid skulle jag vilja samla lite mer information.

Först och främst vilken vilken IP ni har, detta är mest intressant för SR.
För att lätt se detta gå till https://whatsmyip.com/ i samma nätverk som Sonos och skriv ner IP Adressen:
Internetleverantör:
Postkod där Sonos är installerat:

Om ni inte vill posta IP-Adressen här kan ni skicka information i ett privat meddelande till mig.

Tack på förhand!