Question

Löst: Problem med Sveriges Radio

• 30 October 2017
  • 42 replies
  • 6555 views

Har nu samma problem som för några veckor sedan enligt denna tråd. https://en.community.sonos.com/sonos-svenska-forum-229098/sveriges-radio-funkar-inte-i-sonos-nu-loest-6791991/index2.html

/Anders

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

42 replies

+1

/Mattias
Inget SR fungerar hos mig.
’’’’
Inga SR-kanaler fungerar hos oss heller. Samma problem som uppstod för ett par veckor sedan och lite tidigare också. Skulle gissa att det nu är för tredje gången inom en månad det strular. Inte bra!
Körde diagnostik och bekräftelsenummer är: 8019740 om det kan hjälpa er.
Samma sak här, dock fungerar ”P4 plus” vilket det gjorde förra gången också.
Det är samma fel med Tuneln och SR Play i Sonos, medans SR Play fungerar direkt i mobilen.
NU fungerar det igen.
Samma här bara lokala stationer som lugna favoriter, bandit rock alla P1-P5 samma error
Samma problem med SR IGEN
Samma här alla SR kanaler slutat fungera idag.
Samma här. SR funkar inte
Samma här, SR kanaler funkar inte.
_+1 _
Har nu samma problem som för några veckor sedan enligt denna tråd. https://en.community.sonos.com/sonos-svenska-forum-229098/sveriges-radio-funkar-inte-i-sonos-nu-loest-6791991/index2.html

/Anders

J nu har även mitt lagt av. Undrar om de har någon hållbar på gång?
Nu löst... Jo Tjolahopp, har inte funkat sedan den fina uppdateringen för ett par veckor sedan. Kul när man slängt ut alla radioapparater för att bara köra Sonos..
Ja eller hur. Man blir lite ledsen
Userlevel 3
Badge +14
Tack för era rapporter.

Vi har ett generellt problem som återkommit och drabbar alla som försöker lyssna på SR stationer.

Vi jobbar tillsammans med Sveriges Radio att lösa problemet så snart som möjligt.

Uppdatering kommer så snart vi har mer information.
Userlevel 2
Jag testade med AAC stream från SR och det funkar! hämta från SR och lägg in via mac eller Win app. Det går ej att göra från mobilapp. /Peder
Userlevel 3
Badge +14
Det verkar fungera igen men vi har inte fått klarrapport från SR ännu.

Deras tråd finns på denna länk.

Jag återkommer när jag har mer information.
Userlevel 2
Badge +4
Märkligt. Jag lyssnar dagligen på P1 genom Sonos och har inte haft några problem alls (på väldigt länge).
Har slutat fungera igen... ingen funktion i morse, sen började det fungera. Nu när vi kommer hem möts vi av väckningssignal istället för av SR P4 Sthlm.
Väckningssignal i morse, SR funkar fortfarande inte på eftermiddagen. Vet inte om det ligger hos SR eller nya appen, men strulat har det gjort sedan uppdateringen.
Samma problem här. SR P1-P4 fungerar ej. Jag antar att alla får samma felmeddelande som jag: "Kan inte spela upp 132-mp3.m3u-filen är i ett format som inte stöds. Jag uppdaterade Sonos-appen i morse och därefter fungerar det inte, dock fungerar P4 plus. Jag har upplevt detta problem tidigare oxå men då under en ganska kort tid. Tröttsamt!
Userlevel 3
Badge +14
Problemet kommer och går fortfarande för många användare.

Som det ser ut ligger det hos Sveriges Radio, se deras trådar här och här.
Vi arbetar dock tillsammans med dem för att lösa detta så snart som möjligt.

Uppdateringar kommer så snart vi har fler.
Har problem med att spela Sveriges Radios kanaler. Någon lösning?