Question

ljudet hackar eller kommer inte ens igång

När jag spelar spotify via sonos har det på senaste tiden hackat ordentligt eller spelar inte upp musiken alls.

13 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej Robert87,

Välkommen till forumet!

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
2127574752
Userlevel 3
Badge +14
2127574752

Här spelar du från Spotifyappen som det ser ut?
Är det samma problem om du startar via Sonosappen?
Kan du skicka en färsl diagnostik efter det är prbolem om så är fallet då vi ser mer info om det kommer från vår egen app.

Tack på förhand!
Bara för det så funkar det nu. Men i princip varje kväll hackar det extremt mkt. Ska jag skicka diagnostiken då? Även om ni inte kan svara då?
Userlevel 3
Badge +14
Bara för det så funkar det nu. Men i princip varje kväll hackar det extremt mkt. Ska jag skicka diagnostiken då? Även om ni inte kan svara då?

Absolut, bara posta numret här så kollar vi det när vi är tillbaka på kontoret.
959581872
Userlevel 3
Badge +14
959581872

Denna kom tyvärr tom, antingen fel nummer eller korrupt diagnostik, så jag skulle behöva en ny är jag rädd.
Hur ser nätverket i övrigt ut, är det en router som sköter WIFI eller har du förlängare med?

Tack på förhand!
123193573
1723821540
2112047523
1187112249
Jag har Telia ADSL från teleuttaget och därifrån en Apple router
Userlevel 2
Badge +7
Tack för diagnostikerna!
Testa att separera hela gruppen du har med dina tre högtalare nu, skapa sedan gruppen igen genom att trycka på "grupp" på "Dining" och bocka sedan i resten.
Ser dock att "källare" har en svag signal till både ditt wifi och dina andra två högtalare.

Så det kan fungera bättre om du sätter gruppen som jag bad dig men Källare kommer nog ändå att ha problem så länge den står där den står. Du kan testa att flytta den så den kommer närmare de andra högtalarna eller din router.

Reply