Question

Ljudet försvinner via Apple TV

• 3 April 2018
  • 5 replies
  • 574 views

Hejsan!! Har problem att ljudet försvinner när jag streamar tv via Apple TV 4k vad kan det vara som gör det?? Kör med 5.1 systemet (playbar,sub,2 play 1. Tacksam för svar.

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

5 replies

Userlevel 2
Badge +1
Hej hampe92,

Kan du skicka oss en diagnostik enligt nedan?
http://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik

Svara med den 7-siffriga koden du får som svar.
Tack på förhand!
Hej nu har jag skickat diagnostik till er. Bekräftelsekod är: 962988919
Userlevel 2
Badge +1
Hej hampe92,

Är din Playbar kopplad till TV:n eller till din Apple TV? Ser tyvärr inte ännu några fel i diagnostiken.
Hej jag har samma problem. Har en Apple TV 4K som går via en HDMI-switch med toslink till Playbar. Ljudet fungerar klockrent till 95% men med jämna mellanrum blir det tyst i 10 sekunder och sedan kommer ljudet tillbaka. Några idéer om vad som kan åtgärda detta?
Userlevel 2
Badge +1
Hej jag har samma problem. Har en Apple TV 4K som går via en HDMI-switch med toslink till Playbar. Ljudet fungerar klockrent till 95% men med jämna mellanrum blir det tyst i 10 sekunder och sedan kommer ljudet tillbaka. Några idéer om vad som kan åtgärda detta?

Hej Mobilitet,

Har du en TV-Box eller någon annan källa med direkt toslink anslutning? Undrar om vi kan testa med en annan källa för att se om själva konverteraren orsakar problemet.