Question

låten är inte rätt kodad

• 29 November 2017
  • 17 replies
  • 551 views

Problem med både Spotify och Storytel. Jag får "låten är inte rätt kodad".

När det gäller Spotify så startar låtarna för det mesta, men efter 5 s så stannar låten och jag får "Kan inte spela upp %namnet på låten% - låten är inte rätt kodad". Ibland lyckas jag dock spela upp en låt. Jag har tidigare inte haft några problem att spela upp låtar från Spotify utan det har kommit med ökad frekvens sista månaderna för att nu nått ett stadium då det sker nästan varje gång jag försöker spela en låt.

Jag skaffade Storytel i veckan och jag kunde lyssna på en bok i ca 20 minuter innan jag fick samma felmeddelande som i Spotify. Därefter kan jag inte starta en bok utan att få felmeddelandet.

Någon som haft samma problem och funnit en lösning?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

17 replies

Userlevel 2
Badge +7
Hej nordens.skogul,

Vi har undersökt problemet med Storytel ett tag nu och det verkar som att de kommit fram till anldeningen av problemet så detta problem bör lösas med nästa uppdatering eller den efter det.
Så jag får be om lite mer tålamod med detta.
Userlevel 2
Badge +1
Hej Mats006,

Välkommen till forumet.
Vi har tyvärr ett allmänt problem med Storytel som undersöks. Spotify borde dock fungera felfritt. Kan vi ta en diagnostik för att kolla på detta?
Du kan skicka denna enligt nedan: https://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik

Svara med den 7-siffriga koden du får som svar.
Tack!
Diagnostik skickat med följande nummer: 8152968
Hälsningar
Mats
Userlevel 2
Badge +1
Hej Mats006,

I detta fall ser det ut att vara tung trådlös störning på signalen från Bridgen till högtalarna.
Kan du pröva att ändra Wifi kanalen i routern till nr 10?
Om du behöver hjälp med detta ring oss gärna på 020 120 3020. Hjälper om du har diagnostiken till hands!

Tack på förhand!
jag har samma problem med storytel .det funkar att spela boken några timmar sammanlagt sen får jag upp att låten inte är rätt kodad .Detta har hänt med 2 böcker sista tredjedelen av boken lite snöpligt att lyssna på telefonens ljud om vi vill fortsätta att lyssna
Userlevel 2
Badge +7
Hej Prallan,

Vilka böcker har detta hänt för ?
Om det skulle hända igen så skicka in en diagnostik och svara med numret här tack.
Instruktioner:
https://support.sonos.com/s/article/141?language=sv
1120995359 här är numret
Userlevel 2
Badge +7
Vilket rum i ditt system spelade du storytel mot nu då det bröts för dig?
Kan nämligen inte se något uppspelningsfel för Storytel på något rum, ta gärna en diagnostik direkt efter att det händer, svara med numret här och vilket rum du spelade mot då det hände tack.
numret är 1234619385 jag spelade i alla rum.en ond liten handling av Elizabeth George.men jag kan spela andra böcker. min misstanke är att när boken har kommit på 4-5 timmar så händer det
Userlevel 2
Badge +7
Tack för diagnostiken Prallan!
Jag skickade dig ett privatmeddelande här, svara gärna där är du snäll .
Sammma problem här!
"Jens Henrik Jensen - Mörkermannen"

Diagnostik nr.: 812671912
Userlevel 2
Badge +7
Hej nordens.skogul,

Vilket rum spelade du mot då uppspelningen avbröts?
Kunde inte se något fel för Storytel dumt nog, ta gärna en ny diagnostik precis då det händer och svara här med det numret och vilket rum du spelade mot.
hej Anton W har inte hört eller sett något än om mitt problem.
en stilla undran från Prallan
Userlevel 2
Badge +7
Hej igen Prallan,

kolla dina privatmeddelanden är du snäll!
Hej Anton, Kört ny diagnose 830700967, försökt starta ljudbok "Den frusna elden" av Jens Henrik Jensen. Avspelning på "Soverom". Samma fel meddelande: kunne ikke spille Den frusna elden - låten er ikke korrekt kryptert.
Ok, håpas det inte tar lång tid till nästa oppdatering ?