Question

Låtar från Spotify spelas upp 2 gånger

Efter den senaste uppdateringen (till version 7.3 tror jag) har låtarna börjat spelas upp 2 gånger efter varandra. Vi lyssnar från Spotify. Väljer jag en låt så spelar den upp den en gång, låten efter det spelas sedan upp två gånger. Och istället för att sedan spela nästa låt så hoppar den över den. Alltså, låt 1 spelas en gång, låt 2 spelas två gånger, låt 3 hoppas över, låt 4 spelas två gånger, låt 5 hoppas över osv... Svårt att förklara, men men. Vi har försökt med alla små trix och knix vi kan men inget verkar direkt fungera. Bara undrar om det är någon annan som har samma problem eller om det bara är vi? Vi kör med Play:1, Play:3 och Play:5 samt en Connect.

87 replies

Badge
Hej och välkommen till Sonos Community!

Detta är ett känt problem och vi arbetar tillsammans med Spotify för att lösa det så snart som möjligt.

Dock har vi ingen tillfällig lösning, men många har sett att en omstart av både Sonos och router kan hjälpa en stund.

Denna post kommer uppdateras så snart vi har mer information om problemet.
Okej! Då vet jag att det jobbas på det iallafall, det låter kanon!
Tack så jättemycket för svaret :)

Ha en trevlig dag!
Hur går det med det här?
Jag har samma problem och blir snart galen :S
Badge
Hej, jag kontaktade @SonosSupport på Twitter angående samma problem. De skickade i måndags ett meddelande tillbaka att de skickat en Custom Update till mitt system som fanns att ladda ned via den vanliga uppdateringen. Nu fungerar det nästan perfekt igen!
Badge
FruRadman wrote:

Hur går det med det här?
Jag har samma problem och blir snart galen :S

Vi jobbar fortfarande med Spotify för att lösa detta.

marcusblomqvist wrote:

Hej, jag kontaktade @SonosSupport på Twitter angående samma problem. De skickade i måndags ett meddelande tillbaka att de skickat en Custom Update till mitt system som fanns att ladda ned via den vanliga uppdateringen. Nu fungerar det nästan perfekt igen!

Detta är mest troligt på grund av att enheterna startar om, då brukar det kunna fungera ett tag för att sedan återkomma.

@FruRadman, kan du testa starta om dina högatalare en gång och se om det inte fungerar bättre, en stund iaf?

Tack på förhand!
Japp, exakt samma problem sen en tid tillbaka. Låten spelas två gånger men bilden som visas i appen under andra spelningen gäller nästa låt i listan. Gör ingenting om ni fixar det här snart :)
Håller med, gör ingenting om det kommer en lösning snart. Tröttsamt och irriterande när det inte fungerar. :D
Men hallå, vad händer med detta ärende? Det är ju bara alldeles tyst från er på Sonos och ingen uppdatering/lösning verkar vara på gång. Har detta låg prioritet eller är det bara semester?
Har samma problem! Känns väldigt oseriöst av Sonos att inte ha ordnat upp denna buggen på en månad...
Badge
Arbetet med att lösa problemet fortgår, dock tar det lite mer tid då det är inte endast ett Sonosproblem, så vi förlitar oss också på Spotifys undersökning och lösning.

Tack!
Problemet finns fortfarande efter senaste uppdatering, kan ni inte släppa den tidigare uppdateringen för då fanns ju inte problemet.
Känns riktigt surt att äga ett system som spelar låtar dubbelt.
Jag har samma irriterande problem, å jag som talar så gott om SONOS för mina vänner...nu skrattar dom åt mig!
Badge
Tack för era rapporter!

Vänligen skicka en diagnostik och posta numret ni får här så skall jag skicka en testfix.

Tack på förhand!
Hej,
Jag tar gärna emot en testfix!
Diagnostiknr: 7716971

Tack!
Har samma problem.
Diaknostiknr: 7718537
Badge
chrilleeee wrote:

Hej,
Jag tar gärna emot en testfix!
Diagnostiknr: 7716971

Tack!

silasbeagle wrote:

Har samma problem.
Diaknostiknr: 7718537

Done! Uppdatera och testa igen.
Är också intresserad av att få fixen.....börjar bli tokig på problemet. Diagnostiknr 7719957
Badge
BringforZ wrote:

Är också intresserad av att få fixen.....börjar bli tokig på problemet. Diagnostiknr 7719957

Klart. Uppdatera och testa igen.

Låt oss gärna veta om det funkar eller ej!

Tack på förhand!
Samma problem med att låtarna spelas 2 gånger. Hjälp mig gärna: 7723139
Håller även jag på att börja klättra på väggarna av detta. Önskar hjälp! 7725248
Badge
Andyluli wrote:

Samma problem med att låtarna spelas 2 gånger. Hjälp mig gärna: 7723139

Varm_potatis wrote:

Håller även jag på att börja klättra på väggarna av detta. Önskar hjälp! 7725248

Klart, men snälla, kan någon som fått denna rapportera tillbaka om det fungerar eller ej?

Tack på förhand!
Henrik B wrote:

Klart, men snälla, kan någon som fått denna rapportera tillbaka om det fungerar eller ej?

Tack på förhand!

Har testat och hittills fungerar det fint! Tack!
Hej! Har precis samma problem som gör mig helt tokig. Vore så tacksam för hjälp! Diagnostiknr: 7725875
Badge
annabasket wrote:

Hej! Har precis samma problem som gör mig helt tokig. Vore så tacksam för hjälp! Diagnostiknr: 7725875

Done!
Fixen som jag fick fungerade fin fint. Inga problem längre!

Reply

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)