Question

Koppla samman skivspelare

• 18 December 2017
  • 1 reply
  • 537 views

Vet att det finns en uppsjö av tutorials online kring hur man kopplar samman en äldre vinylspelare med sin Sonos-setup men jag behöver lite hjälp ändå.

Jag har en ny 5:a och jag vet då att jag kan koppla min Technics 1210 direkt i den via en pre amp. Dock så vill jag gärna ha min skivspelare på en annan plats än där 5:an står och helst inte dra kablar över hela vardagsrummet så då är frågan egentligen hur jag då går tillväga för att skicka signalen från skivspelaren till min Sonos? Är det via en Sonos Connect Amp kanske? Kan jag enkelt koppla en sådan till skivspelaren och sedan skicka ljudet till övriga Sonos i hemmet eller är det bara att möblera om?

Tack på förhand,

P

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

1 reply

Userlevel 2
Badge +1
Hej Anorthersoul,

Även med en Connect Amp skulle du måsta dra kablar från din Technics till Connect Ampen. Sonos kan fungera utan annat än strömkabeln men vi kan inte ta int en extern signal från andra enheter utan kablar.