Question

Köks högtalare krånglar

• 1 January 2018
  • 9 replies
  • 294 views

Badge +1
Har haft stora problem med min kökshögtalare som hela tiden släpper kontakten, har bytt sonos net kanal flera ggr och nu köpte jag en till boost ( har en sedan innan) men fortf har jag problem.

diagnos nr 8305012

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

9 replies

Userlevel 3
Badge +9
Härligt Ola!
Skulle det börja strula igen så bara hör av dig igen så kollar vi vad det kan vara.
Badge +1
Tackar Ola!

Hur går det för din kökshögtalare nu?
Signalmässigt ser det bra ut och det är ingen riktig störning mellan "BOOST2" och "kök" nu

Hej nu verkar det funka mycket bättre!

/ Ola
Userlevel 3
Badge +9
Tackar Ola!

Hur går det för din kökshögtalare nu?
Signalmässigt ser det bra ut och det är ingen riktig störning mellan "BOOST2" och "kök" nu
Badge +1
Ja skicka en ny diagnostik med är du snäll!
Så vitt jag kunde se i förra diagnostiken så ska kanal 6 vara den med minst trafik i den trådlösa miljön där du bor.

Hej 8318416 =)

/ Ola
Userlevel 3
Badge +9
Ja skicka en ny diagnostik med är du snäll!
Så vitt jag kunde se i förra diagnostiken så ska kanal 6 vara den med minst trafik i den trådlösa miljön där du bor.
Badge +1
Tackar Ola!

Då du är i avancerade inställningar i appen, testa att byta SonosNet kanal till 6 istället för 11 som den står på nu.

Ändrar detta nu, tycker dock att jag testat med alla tre kanalerna utan ngn större framgång..

Vill du ha en ny Diagnos?

/ Ola
Userlevel 3
Badge +9
Tackar Ola!

Då du är i avancerade inställningar i appen, testa att byta SonosNet kanal till 6 istället för 11 som den står på nu.
Badge +1
Hej Trickykidsthlm,

Gå i Sonos appen till: Inställningar - avancerade inställningar - trådlösa inställningar - nästa - skriv inte in något lösenord för ett wifi utan här tar du bara bakåt igen tills du får avbryt.
Skicka sedan in ännu en diagnostik tack så kommer jag se lite mer info om omringande trådlösa nätverk.

Done,

8305286

/ Ola
Userlevel 3
Badge +9
Hej Trickykidsthlm,

Gå i Sonos appen till: Inställningar - avancerade inställningar - trådlösa inställningar - nästa - skriv inte in något lösenord för ett wifi utan här tar du bara bakåt igen tills du får avbryt.
Skicka sedan in ännu en diagnostik tack så kommer jag se lite mer info om omringande trådlösa nätverk.