Question

knastrande ljud när jag spelar vissa låtar i Sonos One

• 19 February 2019
  • 4 replies
  • 133 views

Badge
Hej,
Det hörs ett knastrande ljud när jag spelar ljud med bra bas. Till exempel låten Chandelier av Sia. Väldigt irriterande och hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig undersöka orsaken. Kan det vara störmproblem?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

4 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej jeaksar.

Välkommen till forumet!

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Badge
Hej Henrik. Tack!

Jag har nu kört samma låt och hör tydligt ett konstigt knastrande ljud. Diagnostiknummer är: 142355824. Finns det ett sätt att skicka en ljudfil som bevis? I andra låtar blir det inte lika tydligt!
Userlevel 3
Badge +14
Hej Henrik. Tack!

Jag har nu kört samma låt och hör tydligt ett konstigt knastrande ljud. Diagnostiknummer är: 142355824. Finns det ett sätt att skicka en ljudfil som bevis? I andra låtar blir det inte lika tydligt!

Vi kan öppna ett emailärende i så fall, men jag ser en ganska "hård" Trueplaukalibrering, är det samma sak om du slår av Trueplay?
Om det låter bättre, testa kalibrera om den, med en iOS-enhet, se även till attt det inte är något skal på enheten i så fall.

Är det samma sak med Trueplay av, vänligen skicka en färsk diagnostik när det är av.

Tack på förhand!
Badge
Hej Henrik, Jag har testa runt lite och kört samma låt i olika headsets och tror nästan det är något fel med själva låten. Jag har nu rapporterat det till Spotify. Tack för din hjälp! Jag återkommer säkert om andra problem dyker upp.