Answered

Kan inte spela upp låtar genom Spotify.. Endast Sonos appen. Irriterande.

• 16 November 2017
  • 38 replies
  • 4873 views

Show first post

38 replies

Hej! Vi får inte igång vårt vi heller. Vi kunde spela upp som normalt i lördags men nu startar varje låt, går i 2-3 sekunder och byter till nästa. Vi får inget ljud i högtalarna. Vi har testat med två olika Android och en IOS. Nada. Spelar man upp från mobilens lagring, då fungerar det. Det går inte att ansluta via Spotify heller.
Det går heller inte att söka efter musik inne i Sonos, noll träffar vad man än söker på.
Vad är lösningen och varför bemödar sig inte Sonos med att svara?
Badge
Nu funkar den från datorn åtminstone, har inte testas mobilen än!!
Samma problem här. Ingen Samsung tfn funkar men det funkar om man kör via en iPhone.
Badge
Äntligen funkar högtalarna via spotify med andriod mobilen och datorn, finns inget jag har för förklaring mer än att det löste av sig själv. hoppas att alla får det löst, måste ha varit något internt mellan spotify och sonos.
Hej kan inte ansluta från Spotify till sonos högtalare. Ser alla högtalare men kan inte ansluta från Samsung telefon, fungerar från sonen iPhone
Hej, har samma problem som alla andra (kan inte spela upp från spotifyappen). Dock går det bra att spela från sonos appen. Diagnostiknr 8194293
Hei, Har fått samme problem som deg, Spotify direkte virker ikke lengre selv om jeg finner alle høytalete via Spotify. Bruker kun Android telefoner og dette har fungert utmerket før. Er utrolig tungvint å gjøre alt via sonos appen. Har prøvd å rrsett alt, avinstallet begge appene og fabrikkinstilt en av høyttalerene uten at problemet er løst.... Noen som har peiling på hva som gjør dette?
Samma här, funkar inte på någon Android telefon eller platta. Provat allt...utom iFån för det har vi inte. Är det verkligen enda lösningen på problemet dvs låna hem en iphone??
Userlevel 2
Badge +1
Hejjsan,

Vi hade tyvärr ett problem med Spotify Connect och Android enheter. Detta fel går att fixa genom att uppdatera till senaste versionen av Spotify (8.4.31.723).
Låt oss veta om ni ännu har problem efter denna uppdatering!!
Jag kan fortfarande inte koppla upp via Spotify connect eller spela via Sonos kontrollern... Spotify 8.4.31.723 installerat. Mitt bekräftelsenummer är: 8208330
Uppdatering: Sonosappen för Android uppdaterades i morse (till 8.2.2), och även mjukvaran i högtalaren. Efter det fungerade Spotify utan problem!
Vi (familjen) har samma problem. Kan inte spela från Spotify, varken från Sonos eller från Spotify. Jag kan välja rum/högtalare men sen händer inget mer. Spotify slutade att fungera för två uppdateringar sedan och jag har uppdaterat både Sonos och Spotify till senaste uppdateringar men detta hjälper inte.

Vi köpte conect amp tillsammans med tre 1:or just för enkelheten och att Spotify fungerade då det är vår musikkälla. Andra tjänster som Sveriges radio fungerar utan problem. Kan även använda Spotify tillsammans med vår Denon till bioljudet utan problem. Om inte Sonos får ordning på detta kommer jsg sälja rubbet och satsa på annat alternativ för detta är under all kritik.

Har även en gjort en diagnostik om någon på supporten läser här, 8223419
Userlevel 2
Badge +1
Hej Community Användaren,

Det är inte längre frågan om något allmänt problem om ni uppdaterat till senaste programvaran i Sonos och Spotify
Från de diagnostiker vi kollar ser det ut att vara frågan problem med nätverk som använder flera accesspunkter (med Sonos i Wifi läge vilket vi inte stöder) eller sen en svag Wifi kanal i routern.

Ring gärna vår support på 020 120 3020 då ni är hemma så kan vi ta en titt och hoppeligen lösa felet.
Vi har öppet Måndag-Fredag 10.00-18.00

Tack på förhand!

Reply