Answered

Kan inte spela upp låtar genom Spotify.. Endast Sonos appen. Irriterande.

Hej,

Jag köpte en Sonos one igår och den funkar kanon att spela upp låtar men endast genom Sonos appen.
När jag går genom spotify och klickar på enheten så står det bara "Connecting" men inget mera.

Vad jag har provat är:
Prova att ta bort Spotify och lägga till i Sonos
Autentisera igen Spotify genom Sonos appen
Provat att connecta till enheten genom en Mac
Provat att starta om Sonos & Spotify appen

Ingen av dessa saker har hjälpt och det är riktigt irriterande att jag inte ska styra låtarna genom Spotify direkt.

Har hittat någon tråd som har likadant problem men ingen av lösningarna har hjälp?
icon

Best answer by Alex L 12 December 2017, 15:07

Hejjsan,

Vi hade tyvärr ett problem med Spotify Connect och Android enheter. Detta fel går att fixa genom att uppdatera till senaste versionen av Spotify (8.4.31.723).
Låt oss veta om ni ännu har problem efter denna uppdatering!!

View original

37 replies

Badge +1
Hej Mecko,

Välkommen till forumet.
Kan du skicka oss en diagnostik enligt nedan?
https://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik

Posta den 7-siffriga koden du får som svar så kan vi hjälpa dig.
Här har det slutat att fungera nu. Har funkat länge. Men nu märkte jag att det inte fungerar längre. Sjukt störande då jag tycker spotify appen är bättre än sonos appen.
Flyttar mitt svar från en annan tråd (https://en.community.sonos.com/sonos-svenska-forum-229098/spotify-till-sonos-problem-tillgaengoeiga-enheter-6795552)
Samma problem uppstod även här för mig idag. Har 4 olika enheter på Spotify Connect (1st Sonos och 3st från andra tillverkare) och Sonos fungerar inte samtidigt som de andra (Nvidia Sheild, Google Chromecast Audio och Denon receiver fungerar klockrent).
Såg att det fanns en uppdatering på Sonos så körde den, har startat om allt (inkl routern hemma) ett antal gånger och problem kvarstår...även Sportify är uppdaterat och provkört från tre olika mobiler.
Antingen händer inget alls när man väljer Sonos i spotify eller så står det "Ansluter" en kort stund för att sedan hoppa tillbaka gamla enheten.
Lustigt att vi satt precis och diskuterade om vi skulle investera i fler Sonos till kök och sovrum eftersom vi vill ha något tillförlitligt och enkelt och så är det just Sonos som strular :(
Det här är en dealbreaker ..funkar inte detta så försvinner mycket
Mitt diagnummer är 8166572
Badge
Har exakt samma historia, använt Spotify på mina Sonosenheter sedan det blev möjligt, nu går det inte längre. Sonosenheterna är synliga i Spotify men det går inte att ansluta. Andra enheter går att ansluta till och det är samma problem på Android, windows och iOS. Det bör alltså vara ett Sonosproblem.
Samma här, har fungerat bra fram till för några dagar sedan.
Samma problem här! Har inte funkat på flera dagar nu!
Mycket irriterande!
Har även detta problem.Har Play1/3/5/sub och alla grupperingar/rum dyker upp i Spotify appen men det går inte koppla ihop/spela upp något. Vansinnigt irriterande då familjen har olika spel listor på respektive telefoner/Spotify vilket gör Sonos appen tämligen menlös för oss.
Har akkurat samme problem. Enhetene er synlig i Spotify, men vil ikke koble til.
Efter närmare kontroll hände detta efter senaste uppdateringen.
Det vore ju kul om någon kunde bekräfta att de jobbar på att rätta till felet eller att dom har tagitit del av denna information!?
Samma problem här, fungerat bra under en längre tid, men nu slutade det att fungera. Har prövat från flera telefoner och andra Spotify connect saker fungerar utmärkt.
Nu fungerar det igen för mig.
Jag hade problemet både före och efter Sonos uppdatering
Funkar fortfarande inte här!
Mitt är fortfarande dött. Flera som har samma problem eller har det löst sig för det flesta?
Hej, jag har ofta problem när jag ska spela upp låtar från appen Spotify. Det blir inget ljud samt att den bara blädrar igenom låtarna som att filen inte längre finns. Sedan senaste uppdateringen fungerar det inte alls att starta musik via Spotify. Jag ser sonos-enheten i appen men det händer inget när jag trycker på den. Ska nämna att all musik etc fungerar från sonos-appen. Körde en diagnostik 8176785 Mvh Mathias
Jag kan inte spela Spotify det kommer upp ett felmeddelande 701 vad gör jag?
Spotify connect funkar inte på min connect men på mina play 1or efter senaste uppdateringen.
Samma problem här. Spotify funkar varken med Sonos appen eller genom Spotify connect. När jag väljer att blädra Spotify står meddelandet "Kan inte bläddra musik - kunde inte ansluta till Spotify". Har försökt att ta bort mott Spotify konto och lägga till igen men får då felmeddelandet "Kontrollera din nätverksanslutnig".

Diagnostik nr: 8182885
When I tried to play Music via Spotify yesterday it didn´t work. Have seen many have had the same problem, but I havn´t seen any tips for solving the problem. What to do?
Spotify connect har slutat fungera även här (5:a och Playbar)
Nu funkar det igen! Jag har testat det mesta (ominstallatin, omstart, byte av routerkanal, uppdaterat programvaror mm) utan resultat. Tillslut testade jag spotify genom en lånad iphone-telefon och då hoppade det igång. Efter det funkade det även med min Samsung igen! Märkligt!

(Sonos appen har funkat hela tiden det är bara spotify jag har haft bekymmer med).
Hi!
I can play Spotify music when using the Sonos app, but when using the Spotify-app, I can’t find my Sonos speakers to send music to either one of them.

What to do?
Nu fungerar det med en gammal Android-telefon! Tyvärr inte med min nya Samsung surfplatta med senaste Android.
Badge
har samma problem, har precis köpt 2 play:1 högtalare med stor förväntan så jag köpte spotify premium och har tyvärr bara tillgång till musiken via sonos appen :@

Reply

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)