Question

Kan ej para LG Magic Remote till Beam.

• 14 January 2019
  • 14 replies
  • 153 views

Jag är otroligt förvirrad. Jag köpte Beam med premissen att jag skulle slippa detta problem men nu sitter jag här med ny tv och kan inte kontrollera ljudet med tv-dosan.

Jag har googlat och testat alla slags lösningar.

Vad gör jag?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

14 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej Emba,

Välkommen till forumet!

Använder du den optiska konvertern eller HDMI-ARC?

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
ARC

1926507893
Sett en väldans massa tips och tricks men det gäller endast Playbar och Playbase.
Userlevel 3
Badge +14
Med BEAM kopplad via HDMI-ARC skall det fungera utan att du skall behöva programmera den via Sonosappen.

Se till så CEC är påslaget i din TV, det heter lite olika beroende på TV-fabrikat, Anynet+, EasyLink etc.
Precis det jag menar. När jag slog på CEC så stängdes Simp-Link av och ljudet ändrades till tvns egna källa.

Men CEC och Simp-Link ska ju vara samma sak eller?
Userlevel 3
Badge +14
Precis det jag menar. När jag slog på CEC så stängdes Simp-Link av och ljudet ändrades till tvns egna källa.

Men CEC och Simp-Link ska ju vara samma sak eller?

Yep, det måste vara på för fjärren skall fungera via HDMI-kabeln.
https://www.lg.com/us/lgeai/HDTV/resources/UserGuides/webOS1/contents/share/simplink_all/enga/w14__share__simplink_all__enga.html
Japp och allt fungerar klockrent utom kontrollen. Känns så jävla surt då det SKA fungera... Därför jag valde Beam.
Userlevel 3
Badge +14
Nåt som inte står rätt till om ljudet blir i TVn om du aktiverar Simplink.

Har du kontaktat LG och bett dem se över TVn?
Jag kan justera ljudet när jag kollar på olika streamingtjänster men inte musiken via Sonos appen?
Glöm det där med simplink. Det är som det ska. Jag uppfattade on/off lite skevt.
Userlevel 3
Badge +14
Jag kan justera ljudet när jag kollar på olika streamingtjänster men inte musiken via Sonos appen?

Vänta här nu, är det när du spelar musik du försöker styra med fjärren?
Det kommer inte fungera då den inte har signalen via HDMI.

Då får du para en fjärr som har IR istället.
Är det så? Jävlar vad trist. Trodde Beam löste det problemet? Så hur jag än gör det så kommer jag inte kunna styra musiken med en Magic Remote?

Gick jävligt fint med min gamla TV med IR.
Userlevel 3
Badge +14
Är det så? Jävlar vad trist. Trodde Beam löste det problemet? Så hur jag än gör det så kommer jag inte kunna styra musiken med en Magic Remote?

Gick jävligt fint med min gamla TV med IR.

Kan funka med denna: https://support.sonos.com/s/article/3479?language=sv
Men då måste TV'n vara på när du spelar musik med, då IR-sändaren sitter i TVn allt som oftast i de nyare modellerna.

Eller para en Apple TV fjärr eller annan IR då.
Exakt den jag har.

Aja. Bara att skicka denna och köpa en annan dosa med IR och hoppas att det funkar.

Tack för att du tog dig tid.