Inget ljud från Netflix eller Viaplay

• 4 September 2017
  • 6 replies
  • 1597 views

Hej,
Efter senaste uppdateringen så försvann ljudet från både Neflix och Viaplay för mig, får bara ett tickande ljud i högtalarna samt att appen säger nåt i stil med "ej supportat ljudformat". Jag har två st play:1, en playbar samt en sub. uppsatta som ett surroundsystem mot min LG tv.

Finns det nån lösning för att få ljudet tillbaks?

MVH
Mattias

6 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej och välkommen MattiasW!

Ursäkta för sent svar.

Skulle du kunna skicka en diagnostik från Sonoappen precis efter du har detta problemet.
Posta sedan numret här så skall jag se vad det kan bero på.

Tack på förhand!
Samma problem här. Efter senaste uppdateringen får jag bara ett klickande ljud från mitt Sonos system när jag använder Tv:ns appar (Viaplay, Netflix, YouTube o.s.v). Använder LG OLED65B6V tillsammans med två play:1, Playbar och Sub.

Saknar mitt 5.1 ljud som fungerade klockrent innan uppdateringen..

Diagnostik: 7905762
Userlevel 3
Badge +14
Samma problem här. Efter senaste uppdateringen får jag bara ett klickande ljud från mitt Sonos system när jag använder Tv:ns appar (Viaplay, Netflix, YouTube o.s.v). Använder LG OLED65B6V tillsammans med två play:1, Playbar och Sub.

Saknar mitt 5.1 ljud som fungerade klockrent innan uppdateringen..

Diagnostik: 7905762

Uppdatera systemet då jag skickat en uppdatering till din PLAYBAR.
Testa sedan igen och om du fortfarande har problem, vänligen skicka en ny diagnostik.

Tack på förhand!
Tack för snabb återkoppling! Nu fungerar ljudet från alla appar men tyvärr så får jag endast ut stereo och inte Dolby Digital 5.1 som jag tidigare fick på alla källor och format. Ser i controllern att mina play 1:or och sub ligger efter i version jämfört med playbar nu, kan det bero på det? Playbar: Version: 7.4.1 medan mina andra enheter är kvar på 7.4.

Diagnostik: 7909299
Jag var lite snabb att svara. Jag startade om tv:n och nu får jag 5.1 signal igen. Stort tack för hjälpen!!

Hör av mig om det fortsätter strula för mig.
Userlevel 2
Badge +1
Hej Mathias_9

Fint att höra! Ha de bra!

Reply