Question

Inget fungerar efter sista uppdateringen

• 5 August 2018
  • 39 replies
  • 869 views

Show first post

39 replies

Har samma problem!
Userlevel 3
Badge +14
Har samma problem!

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Diagnostik: 744907883
Userlevel 3
Badge +14

Tack!

Här har du kontakt med Kök, en PLAY:1 vad jag kan se.
Dock ser jag inte att den spelar över huvud taget, samt ett den just blivit omstartad så jag ser ingen historik heller.
Startade du om den genom att dra ut och sätta i srömmen manuellt?

Tack på förhand!
Japp var tvungen att testa allt för att få kontakt igen. Jag får kontakt men tappar den med jämna mellanrum.
Ok så hela historiken försvinner vid omstart?

Här kommer ny diagnos: 1859232620
Hittar ni något?
Hej.

Spotify fungerar inte för mig. Får felmeddelande 701, tog bort anslutning till Spotify och skulle lägga till igen men gick ej. Radioplay fungerar och Spotify appen fungerar separat. Provade starta om högtalaren utan framgång

Bekräftelsenummer: 716254411

/Niklas

Tack!

Dock ser jag inte att den spelar över huvud taget, samt ett den just blivit omstartad så jag ser ingen historik heller.

Tack på förhand!

Japp var tvungen att testa allt för att få kontakt igen. Jag får kontakt men tappar den med jämna mellanrum.

Hur går det? Hittar ni något i den nya diagnosen?

Tack!

Tack på förhand!

Hur går det? Hittar ni något i den nya diagnosen?

Har ni gett upp :(((
Userlevel 3
Badge +14

Jag kan se ett antal fel som tyder på DNS (Domain Name System) fel.
För att försöka lösa detta så kan du börja med att starta om din router om du inte gjort det, om det är gjort men hjälpte inte kan du prova att ändra DNS-servern på din router och sedan starta om samtliga Sonos system i ditt hushåll.
Om du vet hur man konfigurerar en DNS själv så rekommenderar vi att du använder www.opendns.com servrar:

Primär server: 208.67.222.222
Sekundär server: 208.67.220.220

Hej.

Spotify fungerar inte för mig. Får felmeddelande 701, tog bort anslutning till Spotify och skulle lägga till igen men gick ej. Radioplay fungerar och Spotify appen fungerar separat. Provade starta om högtalaren utan framgång

Bekräftelsenummer: 716254411

/Niklas

Jag ser att du startat om högtalaren, startade du även om din router i samma veva?
Om inte, testa det till att börja med, är det ingen skillnad, logga in i routern och kolla så UPnP är aktiverat.
Jag har också detta problem: 210351739
Userlevel 3
Badge +14

I din logg ser jag DNS-problem
För att försöka lösa detta så kan du börja med att starta om din router samt Sonos om du inte gjort det, om det är gjort men hjälpte inte kan du prova att ändra DNS-servern på din router och sedan starta om samtliga Sonos system i ditt hushåll.
Om du vet hur man konfigurerar en DNS själv så rekommenderar vi att du använder www.opendns.com servrar:

I din logg ser jag DNS-problem
För att försöka lösa detta så kan du börja med att starta om din router samt Sonos om du inte gjort det, om det är gjort men hjälpte inte kan du prova att ändra DNS-servern på din router och sedan starta om samtliga Sonos system i ditt hushåll.

Tack för hjälpen, jag bytte DNS och startade om. Det fungerade ett dygn men nu började musiken stoppas igen. Jag tog en ny diagnostik: 1553484706
Userlevel 3
Badge +14
Tack för hjälpen, jag bytte DNS och startade om. Det fungerade ett dygn men nu började musiken stoppas igen. Jag tog en ny diagnostik: 1553484706

DNS-problemen har försvunnit men jag ser väldigt mycket paketdrop mellan Netgear och Sonos.
Detta till båda enheterna vilket får mig att misstänka att din router möjligtvis är instängd i ett skåp?
Alternativt väldigt tjocka väggar som gör att signalen blir dålig?

Jag tror nästan vi skulle behöva titta på detta närmare "live".
Har du möjlighet att slå en signal när du är hemma vid Sonos?

Jag har öppnat ett ärende och skickat dig ett mail med Ref# och kontaktuppgifter.

Tack på förhand!

Reply