Question

Inget fungerar efter sista uppdateringen

• 5 August 2018
  • 39 replies
  • 855 views

Kan inte lyssna på Spotify eller radiostationer sedan senaste uppdateringen försöker lägga till i mitt Sonos men det står bara att det inte är tillgängligt längre. Kan inte heller lyssna direkt från Spotify eller på radiostationer

39 replies

Userlevel 1
Badge +6
Hej Christofernarresten,

Aj då, det ju inge kul alls!
Ta och skicka in en diagnostik så kan vi kolla på det.
Klicka nedan för instruktioner:
https://support.sonos.com/s/article/141?language=sv
Hej,
Jag har ett liknande problem. Sedan senaste uppdateringen har jag konstanta problem med Sonos
1. När jag försöker ansluta till Sonos får jag meddelandet att systemet inte kan hittas. Det kräver att routern startas om. Detta trots att det kanske varit någon timme sedan jag anslut senast. Inga problem med WiFi i övrigt
2. Mycket svårt eller omöjligt att spela spotify via Sonos (startad från Spotify). Musiken avbryts hela tiden
3. Störningar om man spelar Spotify från Sonos (startad från Sonos)
4. Störningar och omsändningar när jag ansluter till radio
/Björn
Userlevel 2
Badge +1
Hej Björn,

Kan du också skicka en diagnostik enligt nedan?
Svara med koden du får som svar!
Samma problem här.
Liknande problem även här. Framförallt är det vid spelning av Spotify då kopplingen som kan börja trilskas och musik avbryts och appen kan inte hitta information.
Userlevel 1
Badge +6
om ni behöver fortsatt hjälp med era problem angående detta här så skicka in en diagnostik enligt nedan och svara här med bekräftelsenumret.
852912533
Userlevel 1
Badge +6
Hej the.ivve,

Testa att byta trådlös kanal i din router till 11 istället för 5 som den står på nu.
Hej, har precis uppdaterat mjukvaran till högtalarna och systemet hittas inte hur jag än försöker. Boosten kan jag lägga till. Ditt bekräftelsenummer är: 907658460.
Även jag har detta problem. Två högtalare som inte längre finns tillgängliga ( One och play 1 ).

Testade med en factory reset men utan lycka.

1122513639
Userlevel 1
Badge +6
Hej kenstr70,

Kan se extremt höga störnningar på din BOOST, är den kablad till din router? Antar att du har något mer kabelanslutet till nätverksenheten din BOOST är kablad till?
Vad har du där? Till en början kan du ta bort allt utom Sonos BOOST och kolla om resten av högtalarna kommer tillbaka.

Torsdag:
Lyser det fast vitt om dem? Är dessa de enda Sonos högtalare du har i ditt system?
Vad har du testat för att få det att fungera igen?
Hej! För min del så funkar allting nu igen.
Jag har förresten boosten kablad till en egen i routern och resten av mitt nätverk i andra utgångar, bla en AirTies för mitt Wi-Fi .
Uppstår problemen igen så ska jag prova det du Föreslår. Tack för snabb respons och ett helt fantastiskt ljudsystem
Hej,

Nej har en Beam och ytterligare en One som fungerade efter uppdateringen. Testade att göra en factory reset igen på de två högtalare som "försvunnit" och det fungerade att lägga till dom nu.

Id : 1395638207

Tack för ditt snabba svar

/Eric
Userlevel 1
Badge +6
Hej igen Torsdag,
Ah okej, så det fungerar nu som det ska igen?

Enligt diagnostiken ser det fint ut men hör av dig här om det är något som inte fungerar som det ska än.
Hej!
Får inget ljud längre från min TV i min Playbar. Funkar fint med andra ljudkällor som Apple TV och Spotify.
Har detta diagnosnummer: 1177565894
Löste problemet själv, typiskt SBS 🙂
Userlevel 1
Badge +6
Hej User209761,

Härligt att det löste sig!
Hör av dig om det skulle vara något mer bara.
Har samma problem som beskrivits ovan efter senaste uppdateringen. Diagnosnr 1970497464.
Har problem med att Spotify hela tiden avbryts/byter låt efter ett par toner.
1336254296
...
Userlevel 2
Badge +1
1336254296
Har samma problem som beskrivits ovan efter senaste uppdateringen. Diagnosnr 1970497464.

Skulle rekommendera att ni ringer oss på 020 120 3020 då ni är hemma så kan vi hjälpa er fixa detta. I ena diagnostiken har hela systemet fallit av, detta kan fixas ganska snabbt över telefon då vi frågat några frågor.
I andra fallet med Spotify borde vi gå igenom lite nätverksinställningar.

Ha gärna era diagnostiknummer till hands då ni ringer.
Våra öppettider: 10.00-18.00

Tack på förhand!
1336254296

Skulle rekommendera att ni ringer oss på 020 120 3020 då ni är hemma så kan vi hjälpa er fixa detta. I ena diagnostiken har hela systemet fallit av, detta kan fixas ganska snabbt över telefon då vi frågat några frågor.
I andra fallet med Spotify borde vi gå igenom lite nätverksinställningar.

Ha gärna era diagnostiknummer till hands då ni ringer.
Våra öppettider: 10.00-18.00

Tack på förhand!
Kan inte lyssna på Spotify eller radiostationer sedan senaste uppdateringen försöker lägga till i mitt Sonos men det står bara att det inte är tillgängligt längre. Kan inte heller lyssna direkt från Spotify eller på radiostationer

Har samma problem

Har samma problem
diagnostik 232656930
Userlevel 2
Badge +1

Har samma problem
diagnostik 232656930

Hej max.lonn,

Är du bekant med hur man ändrar DNS i routern? Om du är det så ändra denna till 208.67.222.222 som primär DNS och 208.67.220.220 som sekundär. Starta efter detta om dina Sonosar.
Om detta inte fungerar eller du inte är bekant med hur man gör denna ändring så kan du ringa till oss med en dator till hands på 020 120 3020

Tack på förhand!

Reply