Welcome to Sonos Svenska Forum

Ställ frågor, hitta svar och lär dig mer om Sonos produkter och tjänster.

451 Topics

Controller 200
Question

Köpte 2st begagnade Controller 200 och ingen av den får kontakt med mitt Sonos nät. Meddelande på skärmen säger: Nätverkskonfigurationen för denna controller har ändrats. Någon som vet hur man hanter...

Sonos One byter låt själv
Question

Hej! Har sedan tidigare ett system med två Play 1, Playbar och sub. Har utökat med två Sonos One. När jag kör musik från spotify på mina Sonos One byter det ibland själv till nästa låt i listan....

Sonos Play 5 gen 1 grill
Answered

Går det att få tag på en ny grill min gamla play 5:a?

knastrande ljud när jag spelar vissa låtar i Sonos One
Question

Hej, Det hörs ett knastrande ljud när jag spelar ljud med bra bas. Till exempel låten Chandelier av Sia. Väldigt irriterande och hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig undersöka orsaken. Kan det va...

Pipande högfrekvent ljud på PLAY:5 Gen1

Min Sonos 5 Gen 1 har börjat pipa högfrekvent så fort den aktiveras. Hörs inte när den är i Sleep, men så fort den vaknar kommer missljudet. Otroligt irriterande och det gör att jag inte vill använda...

Koppla ihop två rum permanent
Answered

Hej! Jag har en beam i vardagsrummet till tvn märkt tv rum och en play1 i köket märkt kök men det är samma fysiska rum. Hur får jag dom i samma rum, så att jag inte behöver gruppera ihop dom varje...

Reservdel till Sonos 5 Gen 1

Sonos 5 Gen 1 får ingen ström, indikatorn lyser inte alls. Gick till Hi-FI Klubben där vi köpt. Garantin hade gått ut. De konstaterade att det var fel på nätaggregatet men att de inte hade reservdelar...

Sonos Play One hoppar i spellistan och hoppar i liveström från SR
Question

Ibland när jag spelar upp saker från spellistan som kan vara blandat mellan spotify och olika radioprogram från SR så avslutas det mitt i, är tyst en stund och hoppar sedan vidare till något annat på...

Ljudavbrott - Podcaster - Bara via Airplay

Via programmet "Podcaster" funkar det några minuter sedan stängs det ner. Via sonos-appen fungerar det. Det kanske inte ska fungera med programmet "Podcaster"?

Podcast problem
Question

Hej, Jag har två stycken Play 1 där jag har stött på ett problem vid uppspelning av podcasts från Sonos-appen. Efter några minuter spelas en ny podcast upp och efter några minuter till händer samma...

Airplay - kan inte spela upp ljud ut sonos
Question

Har sonos one som funkar prima genom sonos appen samt Spotify connect. Men när jag försöker skicka AirPlay ifrån telefonen till sonos så skickas det bara tills dom tappar kontakt och jag får välja mob...

Sonos beam till projektor
Question

Hur kopplar man en sonos beam till en projektor när det bara finns en HDMI port? Har idag en hdmi switch där jag kopplat ett ps4 och en dator på ingående portar. Från utgående port har jag kopplat...

Trueplay trassel
Answered

Hej! Har installerat Beam och två One som surround. Vid Trueplay-justeringen fastnar jag på meddelandet att en högtalare inta hittas.

Delad SUB
Answered

Hej, I mitt vardagsrum har jag konfigurerat ett 5.1 system. SUB, PLAYBAR och två PLAY 1. I samma rum längre bort från tv-n har jag en PLAY 5 gen2. PLAY 5:an skulle jag önska att spela upp på tillsamma...

Viloläge försvinner på mina larm
Question

Hej Efter att jag återaktiverar mina larm så försvinner viloläge. Det händer också att snoze knappen och X knappen saknas på notification meddelandet. Finns det någon lösning ?

Röd/vitt blink på beggad sonos 3
Question

Hej, Köpte en begagnad sonos 3 idag. När jag kopplar in den så blinkar den efter ett tag rött och vitt. Har testat att återställa och startat om utan förändring. Koppplat den till routern. Har inte ly...

Play 5 försvunnit från appen
Question

Hej, Helt plötsligt försvann ett rum i appen (en Play 5:a). Jag försökte lägga till den igen men det gick inte. Gjorde en fabriksåterställning och den går fortfarande inte att lägga till. Den blinka...

När släpps röststyrning i Sverige för Sonos One?
Question

Sol rubriken lyder, när får vi röststyrning? Jag köpte en One igår, och är riktigt sugen på att komma igång med röst. Går det vidare att VPNa till USA för att testa deras variant? Tack på förhand Mvh...

sonos play 5
Answered

Tjenare har en sonos 5 men jag kan inte koppla in den på mitt närverk på jobbet efersom det är spärat tydligen finns den nån lösning ? och inte använda mobilen som nätverk

Combining Play:5, Play:One and Beam
Answered

I have the Play:5 and am getting 2 Play One for another room. I'm wondering if in the future it's possible to get some kind of surround system in one room with these 3 speakers + a beam? I realise it...

Feature Request: Sortera radiostationer under Mitt Sonos
Answered

Hallå. Hur ändrar man placering på radiostationer inne i ”mitt Sonos”?

Tappar kontakten Spotify
Question

Hek. Min Sonos slutar spela upp en låt efter ca 20s och så hoppar den vidare till nästa i listan. Gör detta några gånger och sen stannar uppspelningen helt och Sonos-appen klagar "har tappat kontakten...

Kan inte beställa via Sonos.com
Question

Jag försöker beställa ett högtalarställ på Sonos.com. Skriver in adress och allt men när jag ska klicka mig vidare för att betala kommer det upp "Ange ett giltigt postnummer (999 99)". Jag har givetvi...

Spotify tappar kontakt
Question

Har spotify i våran salong och det funkar inte klockrent än, ganska ofta tappar spotify kontakten. 2 olika rum med 2 play 1or i varje rum. alla fyra kopplade till samma router med wifi. Diagnos nr...

Cant connect through bridge or ethernet
Question

När jag försöker ansluta mina högtalare via nätverkskabel så går det inte. Den bara tuggar på vitt ljus. Den sa att den redan va installerad på ett annat nätverk så jag fabriksåterställde dom. Nu när...

Badges

View all "Badges"

Top liked

What's going on?

110,266
Topics
564,990
Replies
268,079
Members

Recently online

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings