Welcome to Sonos Svenska Forum

Ställ frågor, hitta svar och lär dig mer om Sonos produkter och tjänster.

473 Topics

Appproblem

När jag har SONOS appen igång i min iPhone så "dämpas" (väldigt låg volym) signalen att jag får nya SMS meddelanden. Det hörs knappt att ett nytt meddelande kommer. Så fort jag stänger av appen så låt...

Spotify på den nya Sonos
Question

Hej, Vi har många spotify konton som spelas på samma Sonos anläggning. Innan uppdateringen kunde man med lätthet byta mellan dessa. Nu har Sonos fastnat på ett konto (som för övrigt användes inte på e...

Nedgradera?

Hur nedgraderar man till versionen innan 8.0? För som det är nu håller inte. Ända livlinan är är att jag råkar ha er gamla fjärrkontroll. För apparna är katastrof.

Uppspelning radio

Jag lägger in din post i denna tråd. Jag kommer uppdatera den inom kort med senaste information. Tack för din rapport!

Begränsa volymen
Question

Ibland händer det att barnen lyckas höja volymen till max och man håller på att skita ner sig. Finns det ingen funktion att kunna begränsa volymen till exempelvis 60% av max och sedan krävs ett löseno...

Kan inte flytta Play 1:an
Question

Har Play1, Play5 och Playbase hemma. Får bara igång alla högtalare när Play1 är kopplad direkt in i routern (i städskrubben!) . Om jag stänger av den för att flytta den så tappar Sonos kopplingen till...

Uppdateringen tog bort en högtalare
Question

Hej Efter uppdateringen försvann min Play 5 (gen1), har pluggat in den i routen men det funkar ändå inte. Fast vitt sken men den hittas inte, vad göra?

Allt försvann! ?
Question

Spelade musik i köket nu under kvällen på min play1. Helt plötsligt så tystnar musiken och jag försöker starta det igen. Då är appen helt tömd på samtliga 8 högtalare jag har runt i huset! Har startat...

Error 1101
Question

köpt en my Connect, den ber mig uppdatera mjukvaran men får felmedelande 1101, har provat starta om router och allt, några ideer?

Slutar att spela låtar

När vi spelar upp musik från spotify så slutar den spela mitt i låtar och hoppar över låtar. Ibland fortsätter systemet att spela låten efter en stund. Detta gäller både android och Iphone. Har skicka...

Heldött
Question

Uppdaterade igår sonoskontrollen. (Appen i mobilen)Meddelande att det gick snett o sen är det heldött. Har provat allt som föreslås. Aldrig hänt på ALLA dessa år.

2 system

Hej! jag har ett Sonosystem i mitt hem, men funderar nu på att oxå skaffa ytterligare ett på mitt kontor (annan adress och wifi alltså) ...kommer detta att krocka på nåt vis och skapa problem? funkar...

Bredband via mobilnätet och sonos
Question

Har tillfälligt blivit tvungen att använda bredband via mobilnätet här hemma och sonos verkar ha problem att hitta den uppkopplingen. Någon som haft samma problem, och hur löste ni det isåfall?

Kontrollera ljudet
Question

Hej har råkat ut för ett nybörjar problem med att hantera ljudet med fjärrkontrollen,Jag har en soundbas och en play1 som är kopplade till samma nätverk och rum de är grupperade för att jobba ihop, ta...

Installationsproblem
Question

Min nya Play 5 (2 gen) går inte att installera varken via Wifi eller via nätverkskabel. Jag hittar högtalaren i min ASUS-router men jag kan inte installera spelaren. Vad gör jag för fel?

Inget ljud från Netflix eller Viaplay

Hej, Efter senaste uppdateringen så försvann ljudet från både Neflix och Viaplay för mig, får bara ett tickande ljud i högtalarna samt att appen säger nåt i stil med "ej supportat ljudformat". Jag har...

Streaming sound from PC to Sonos speakers
Answered

Hi. Can I watch video on my MAC, and get the sond streamed out with my SONOS connect system and speakers Play 1 and 3) ?

Spotify
Question

Hej, Jag har fortf problem med att Spotify inte spelar hela låtar, Diagnostik 7881496 / Ola

iPhone tappar kontakten med play 3
Question

Min IPhone har börjat tappa kontakten med play 3, den kan ansluta när man kommer hem och spela nästan en låt från listan, sedan tappar den kontakten och man får börja om med att dra ur sladdar och vän...

35 anslutningar på routern
Question

Hej, Jag har en sonos boost kopplad till min ASUS RT87-router. Jag har ganska många enheter vilket gör att min router just nu har 35 anslutande enheter hemma. Min fråga, är det korrekt att sonos-con...

Trueplay?
Question

Jag köpte mig en Playbase igår och det var det bästa jag har gjort på länge, allt gick så smidig med installation förutom Trueplay funkar inte, vet någon hur jag får igång den.

Klickande ljud i play 1 efter uppdatering
Question

Efter senaste uppdatering så fungerar inte ljudet på mitt sonos-system när jag använder TVns appar (viaplay, cmore, netflix) utan ett litet klickande ljud endast. Kanalerna funkar, samt att spela från...

Playbase och andra Sonos i samma grupp. Går inte det?
Question

Jag har precis köpt och installerat en Playbase. Jag har kopplat den till TVn och anslutit en Sub. Det fungerar bra. Jag vill även kunna använda Playbase som en musikenhet, dvs utan TV ljud och det t...

Problem med Spotify app

När jag kommer hem och ska starta musik via Spotify appen i mina 5:or, så startar jag musiken i appen och väljer en av högtalarna. Då hoppar appen från låt till låt tills den efter ett tag stannar (In...

Spotify
Question

Har precis installerat och av misstag kopplat mot Spotify. vill bort från spotify eftersom jag inte är premium användare. Hur gör jag?

Badges

• Badge
    JMMac earned the badge Meet and greet
  • Badge
    sdafforn earned the badge Meet and greet
  • Badge
    MBoz earned the badge Meet and greet
  • Badge
    gbranam863 earned the badge Almost Famous
  • Badge
    Sonos L earned the badge Meet and greet
View all "Badges"

Top liked

What's going on?

111,156
Topics
569,547
Replies
270,501
Members

Recently online

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings