Welcome to Sonos Svenska Forum

Ställ frågor, hitta svar och lär dig mer om Sonos produkter och tjänster.

448 Topics

Har du bytt ut din router eller ändrat WiFi-inställningarna?

Om du precis har bytt router, nätverksdetaljer, flyttat, fått routern återställd eller att den återinstallerats av din Internetleverantör kommer denna guide hjälpa dig. Om den guiden inte fungerar ka...

Stereopar med Play 1 där en högtalare tystnar
Question

Köpte två Play 1 för att använda som stereo-par. Installation och konfigurering lyckades, men efter 10-15 minuter tystnade en högtalare. Kopplade loss stereoparet och lyckas efter ett antal försök kop...

Väldigt låg volym på Play 5 gen 1

Jag har några Play 1 som fungerar utan problem men även en Play 5 gen 1 som bara har väldigt låg volym. Denna har fungerat tidigare men nu kan jag bara få den att höras lite tyst om man drar upp volym...

Problem med Spotify i Sonos appen

Har stora problem när jag spelar Spotify via Sonos appen. Det bryter efter 3-4 sek och får meddelande att nätverkshastihheten inte räcker till. Skickat diagnostik 1663524337.

Sonos beam spelar ej upp tv ljud
Question

Har en sonos beam kopplad till tv:ns arv, Philips 65PUS650312. När jag haft tvn avstängd så verkar beamen ej hitta tv ljudet. Går då in i tvns ljudutgång, väljer tvns ljud sen direkt tillbaks till hdm...

Hdmi problem Sonos Beam.
Question

Hejsan! Har numera en Sonos Beam under min tv. Stötte på bekymmer direkt. Verkar som att det blir problem när jag kopplar in andra hdmi enheter, blir en störning så det är både tv:ns och beamens ljud...

Besvär med wi-fi
Question

Jag har en Telia router som jag har bryggat til ett meshnätverk ( Asus Lyra). Jag har problem med att meshnätverk inte fungerar som det ska, det hoppar ur titt som tätt, kan det vara så att Sonos stör...

Spotify hackar och byter låt
Answered

Hej. Musiken tystnar stup i ett och byter låt efter behag. Har pågått av och till under en period. Eskalerade igår och idag. Varför är det så? Diagnostik 115051430

Ljudavbrott från flera tjänster

Samma här. Hoppar, hackar, felmeddelanden.. Behöver hjälp. Tack / 1307199558

Spotify connect tappar anslutningen
Question

Sonos Kan inte spela musik från Spotify. Låtarna avbryts och hoppar framåt i spellistan plötsligt. På skärmen kommer 2 meddelanden upp. Antingen står det: Kan inte spela upp ”Låtnamn” hittade inte fil...

Avbrott av Sonos app med Ipad och Android
Question

Har ständiga problem att Sononsappen (på Ipad och Android) tappar kontakten . Musiken fortsätter dock att spela. Händer ibland 3-4ggr i timmen.

Stemmestyring til Sonos one i Danmark
Question

Hvornår kommer der stemmestyring til Sonos one i Danmark

Playbase har slutat fungera trådlöst
Question

Min playbase har fungerat utan problem sedan jag köpte den för 1.5 år sen. Nu har den slutat fungera trådlöst. Har en playbase, en sub samt två play 1. Playbase fungerar nu varken med wifi eller med s...

Playbase wifi

Wi-fi fungerar inte längre med playbase till högtalare mm

Beam tillsammans med One
Answered

Hej har precis installerat en beam och en Sub och är grymt nöjd med ljudkvalitén vid såväl musik som tv tittande! Funderar på att köpa till två One för få till en ännu bättre ljudupplevelse vid såväl...

Sonos One Gen 1 - Blåst på konfekten...

Hejsan Sonos. Jag kan ju inte bli annat än lite upprörd av att ni lanserar en nyversion av Sonos One innan ni ens har fått igen den viktigaste funktionen(erna) i den första generationen; Google Assist...

Sonos Beam, spelar ej upp ljudet från IPTV
Question

Hej, igår köpte jag en Sonos Beam och är väldigt nöjd hittills. Har dock stött på ett problem. Jag har kopplat den till TVn via hdmi ARC och tittar jag på Netflix eller HBO så fungerar ljudet utmärkt,...

Missljud
Question

Har två stycken Sonos Connect samt en play one. De senaste dagarna har det oregelbundet men upprepande tillfällen knäppt till i högtalarna som är kopplade till Connect. Har inte upplevt detta tidigare...

kan inte ansluta till Spotify
Question

Får konstant felmeddelande om att ”sonos inte kan spela upp för att anslutningen till Spotify saknas”. Spotify fungerar utmärkt enskilt, men kan inte heller koppla till Sonos. Har uppdaterat Sonos sam...

Alexa/Stpoify och Sonos
Answered

Hej Försöker att få alexa spela upp musik från spotify till sonos, jag har bytt land på sonos kontot och amazon kontot, har länkat mitt spotify konto till alexa men alexa säger via min beam att "To p...

Fördröjning mellan rum
Question

Om jag har samma musik på i alla rummen kan jag höra från de andra rummen att de ligger ca 1 sek före eller efter.. extremt störande, någon som har lösningen på detta?

Kan inte lägga till Spotify
Question

När jag försöker lägga till Spotify står ”kontrollera din nätverksanslutning”. Dock kan jag lägga till andra musiktjänster dvs gärnings samma felmeddelande

Controller 200
Question

Köpte 2st begagnade Controller 200 och ingen av den får kontakt med mitt Sonos nät. Meddelande på skärmen säger: Nätverkskonfigurationen för denna controller har ändrats. Någon som vet hur man hanter...

Sonos One byter låt själv
Question

Hej! Har sedan tidigare ett system med två Play 1, Playbar och sub. Har utökat med två Sonos One. När jag kör musik från spotify på mina Sonos One byter det ibland själv till nästa låt i listan....

Sonos Play 5 gen 1 grill
Answered

Går det att få tag på en ny grill min gamla play 5:a?

Badges

View all "Badges"

Top liked

What's going on?

110,078
Topics
564,198
Replies
267,600
Members

Recently online

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings