Question

Högtalare i stereopar (Play 5, 2nd gen) borta

Hej! Ena högtalaren i ett stereopar har plötsligt ”försvunnit”. Testat de flesta förslag i supporten inkl hård omstart av både högtalaren och routern.

Dioden lyser med fast vitt sken som om allt vore ok. När jag testar att ”lägga till den på nytt” får jag varken blinkande grönt eller ljud vid tryck/släpp på knappen där bak - högtalaren verkar alltså se sig själv som okej, men hittas trots det inte i nätverket.

Högtalaren har funkat perfekt tidigare och står på samma plats som innan.

Har även en Play 3 i köket och ett par Play 1 i sovrummet på annan våning - alla andra högtalare funkar som de ska

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

10 replies

Ska väl också lägga till att den funkar bra med nätverkskabel. Men när jag sedan försöker ominstallera nätverket mot Sonos får jag felmeddelandet ”Problem med trådlös anslutning” för systemet, vilket inte känns rimligt då alla andra högtalare går mot samma nätverk utan problem.
Hej,jag har samma problem med ett av mina Play 1 högtalare,den spelar bara med nätverkskabel,har testat samma saker som dig utan att lyckats få fart på den.
Då kanske vi kan få hjälp båda två från supporten här, håller tummarna för det!
Har du testat detta?

https://en.community.sonos.com/sonos-svenska-forum-229098/play-1-har-tappat-kontakten-med-wifi-6798950
Jag har testat det nu men så fort jag drar ur nätverkskabel försvinner högtalaren.
Userlevel 2
Badge +1
Hej Kimppa och Jerker,

Kan ni skicka en diagnostik då högtalaren som faller av är kablad med nätverkskabel?
http://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik
Svara med den 7-siffriga koden ni får som svar.
Tack på förhand!
Då kommer mitt här, Alex:
18239506
Userlevel 2
Badge +1
Hej Jerker,

Ta och ring oss på 020 120 3020. Öppettider 10.00-18.00
Du kan hänvisa till ref nummer: 180307-000892
Tack på förhand!
Hej,jag fick igång min efter att ha startat om routern.
Userlevel 2
Badge +1
Hej Kimppa,

Fint att höra! Återkom om du har fler problem!