Question

Högtalare försvinner, låtar byts av sig själv

Show first post
This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

32 replies

Userlevel 3
Badge +10
Hej rayDreamer,

Ja det kan vara bra att försöka styra upp ditt nätverk först och sedan fokusera på Sonos, om det inte fungerar bättre så fort nätverket blir bättre.

Vi skulle kunna göra en sak till så vi vet att vi har Sonos på den bästa kanalen.
Gå i din Sonos controller i din dator till: hantera - inställningar - avancerat - trådlösa inställningar - nästa - skriv inte in något lösenord utan avbryt bara och skicka sedan ännu en diagnostik så kommer jag kunna se mer information om de omringande nätverken som Sonos känner av i ditt hem.
Userlevel 2
Badge +1
Hej rayDreamer,

Kan du köra tested på följande sida med en dator: www.speedtest.net?
Skicka resultaten du får som svar och gör det gärna efter att felet inträffat. I diagnostiken ser det us som att Sonos inte kan ladda ner innehållet hastigt nog.
Undrar också om din Connect är kablad rakt till routern?
Tack på förhand!
PING 1ms
NEDLADDNING 254.03 Mbps
UPPLADDNING 253.02 Mbps

Rätt okej med 250/250mbit-lina in. Hastigheten är inte problemet. Däremot verkar det vara något i mitt nätverk som orsakar timeouts.

Jag kör min Connect med kabel till en DELL-switch och sen till en Pakedge-router. Play3an i badrummet går trådlöst.
Det är otroligt många trådlösa nätverk i vårt trapphus och många ligger på antingen kanal 1 eller 6...har testat att ändra SonosNet till 1,6 och 11 men det är lika illa.
Men som sagt så är det mer mitt nätverk som är stora problemet och inte Sonos i sig. Jag skickade en rapport till er medans jag pratade med er i telefonen och han såg mycket störningar på det trådlösa nätverket.
Har min Connect i ett rack tillsammans med router och all annan elektronik som recievers, Playstation-konsoler med mera. Men min trådlösa AP sitter utanför rummet, provade att flytta den från racket men det blev inte bättre.
Det måste varit något jag kopplat in som börjar orsaka problemen men jag vet inte vad. Ändrade aldrig några inställningar eller något annat utan problemet bara uppstod rätt var det var.
Userlevel 2
Badge +1
Hej rayDreamer,

Diagnostiken visar att Sonos inte når innehållet hastigt nog.
Ta och ring på numret Anton skrev ner (020 120 3020) då du är hemma så kan vi ta en ordentlig titt.

Vi måste felsöka nogrannare för detta fel.
Hej,

Samma problem som ovan. Från att ha spelat felfritt har sonos börjat tappa kontakt med Spotify, stänger av vissa högtalare och byter låtar.

Gäller bara Spotify, Sveriges radio tex fungerar som det ska.

Vad göra?
Jag har ett liknande problem, där högtalare försvinner, låtar slutar att spela eller hackar. Hur kan jag få hjälp att fixa detta?
Userlevel 3
Badge +10
Hej Maximus_Marthini,

Det bästa är om du kontaktar oss