Question

Högfrekvent pip från playbar

Hej

Får ett högfrekvent ljud på min playbar så fort den är inkopplad ända gången den är helt tyst är när kabeln är urdragen

tack på förhand Peter

11 replies

Userlevel 3
Badge +9
Hej snurrbo_240,

Välkommen till forumet!

Det lät inge vidare, om du inte redan gjort det så gör en fabriksåterställning och kolla om det blir bättre.
Instruktioner hittar du här.
Hej Anton, tack för ditt svar tyvärr hjälpte inte fabriksåterställningen börjar misstänka hårdvarufel tyvärr
Userlevel 3
Badge +9
Det verkar vara så faktiskt, jag har skrivit ett E-mail till dig angående detta, svara där är du snäll så fixar vi det här.
Hade kommit till skräppost men har svarat nu 🙂
Userlevel 3
Badge +9
Strålande!
Jag skickade iväg ärendet för utbyte nu jag så inom en timme ska du ha ett E-mail från vår returavdelning som kommer hjälpa dig vidare med utbytet.
Hej Anton

Tackar för ett ruggigt snabbt och effektivt ärende detta skötte ni med bravur👏🏻👏🏻

Tyvärr har den utbytesenheten jag fick samma problem som den jag skickade in.

Den jag fick tillbaka kopplade jag upp i samma uttag och till samma tv som den playbaren som jag har sedan tidigare, jag provade även att byta den optiska kabeln och göra en fabriksåterställning men inget hjälper utan samma högfrekventa ljud återstår

Mvh Peter
Userlevel 3
Badge +9
Hej igen Peter,

Är det så?
Det var som tusan.
Har du även kollat så att elkabeln sitter i ordentligt på Playbar sidan ?
Ah, jag hade ur den när jag gjorde fabriksåterställningen, kan ju hända att jag inte fått i den ordentligt men det tror jag att jag fick byta kabel kanske?
Userlevel 3
Badge +9
Dubbelkolla gärna det, för jag vet att i något enstaka fall så var inte kabeln i helt och hållet på högtalarsidan och då tjöt det lite från den.
Testa till exempel med kabeln från din Sub temporärt, kolla om det är någon skillnad där.
Annars får vi byta den igen helt enkelt.
Har nu dubbel kollat och bytt nätkabel, tyvärr utan framgång 😞
Userlevel 3
Badge +9
Nej okej.
Då skickar jag ett E-mail till dig nu så fortsätter vi därifrån!

Reply