Hjälp med bugg (byter låt)

Hej.

Jag har tagit fram följande som diagnostisknummer;
1708366074
Problemet med dubbeluppspelning har löst sig. På nåt vis. Men att den byter låt mitt i en annan är kvarstående.. kan ni hjälpa mig?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

10 replies

Userlevel 2
Badge +1
Hej ScreamingEagle,

Ser ut som add dina Play 1 enheter får rätt dålig kontakt för tillfället, då de är grupperade med de andra kan det orsaka problemet. Hur långt är dina Play 1 högtalaren från Boosten?
Hahahahah, de är i ett annat rum?
Och jag har 3 typer av grupperingar, 1 är en kombination av kök + vardagsrum som egentligen inte är en "kombination" utan någon form av bugg i eran app så att jag måste strukturera det på det sättet, för att sedan ha 2 andra enskilda rum, "KÖK" med 2 st play:1 , samt VARDAGSRUM med playbar soundbar eller vad det heter + subwoofer.

Det har funkat bra, men det spelar ingen roll vilken högtalare man spelarpå, den byter låt ibland helt enkelt.
Jag upplever samma problem, byter låt eller bara blir tyst var tionde sekund.
Trodde först det var mitt trådlösa nätverk även fast jag streamar film och spelar online på ps4 trådlöst mellan 2 våningar och sonosarna står inom 10meter från routern.

Den ena play1an är nu ansluten med kabel men förbättrade inget.

Mitt system är helt oanvändbart nu

Fick 165139721 som diagnostiknummer
Userlevel 2
Badge +7
ScreamingEagle:
Då låtarna byts av sig själv, får du ett felmeddelande i stil med "spotify tappade anslutningen" ?
Vi skulle behövt lite mer information om de omringande nätverken så i din Sonos app kan du gå till: Mer - inställningar - avancerade inställningar - trådlösa inställningar - nästa - skriv inte in något lösenord här utan ta bara "avbryt" eller gå bakåt tills du får avbryt och skicka sedan in ännu en diagnostik tack.
http://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik#var_1

Cossiejeppe:

Det kan nog vara bäst om du ringer oss på: 020 120 3020, det är lite svårt att se varför du upplever detta problem, signalmässigt så ser bra det ut, ingen riktig störning som ska göra det oanvändbart och det är inte direkt många omringande nätverk som kan störa ditt Sonos system.
1180739522 är det nya diagnostiknr efter att Jag tryckt avbryt i trådlösa inställningar..
Nej det blir ej nå felmeddelande. Tittar inte på min telefon medan musiken spelas
Userlevel 2
Badge +7
Hej ScreamingEagle,

Då vi talades vid på telefon så verkar det för stunden ha varit att ditt wifi och ditt Sonos system låg på samma trådlösa kanal så efter att vi ändrade detta såg störningarna som fanns där ut att gå ner efter detta byte.
Hej Anton,

Nu har det hänt igen, efter att vi har bytt kanal.
Gjorde precis en ny diagnostik, direkt efter att felet uppstod, 228164104

Tack
Userlevel 2
Badge +7
Hej ScreamingEagle,

Aj då okej.
Om du separerar gruppen du spelar till helt och sedan skapar gruppen från "vardagsrum" och försöker igen, fungerar det bättre då kanske?