Question

Hittar inte play5 med Wifi

• 12 December 2017
  • 12 replies
  • 460 views

En högtalare har fallit bort och kan inte hitta den i sonos appen, provat återinstallera den men sonos appen hittar inte den. blinkar orange ett tag sedan fast orange. Provat återställa den till fabriksinställningar, samma sak. Om jag sätter i en nätverkskabel melon play5-router och installerar så fungerar den och visas i appen, men tar jag ut kabeln så försvinner den från appen. Någon som har ide vad det handlar om?. Kan Wifin stängts av i play5?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

12 replies

Userlevel 2
Badge +1
Hej Hannu,

Kan du skicka oss en diagnostik enligt nedan då enheten är kablad?
https://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik
Svara med den 7-siffriga koden du får som svar.
diagnummer: 8206589
Userlevel 2
Badge +1
Hej Hannu,

Kan du ringa oss på 020 120 3020?
Du kan ge oss detta referens nummer då du ringer: 171213-001532

Tack på förhand!
Hej, fick du någon hjälp med din Play5. Jag har precis samma problem. Uppstod från ingenstans igår
Hej! Bevakar tråden med intresse, har samma problem, och det uppstod också från ingenstans för några dagar sedan. Play5, funkar med kabel men inte wifi. Har bytt wifikanal, uppdaterat, rebootat router, testat allt.
Hej, kontaktade Sonos. De bad om en diagnostik på högtalaren. När de fick den kunde de konstatera att nätverkskortet var trasigt. Ny högtalare på väg från Sonos. Snabb och smidig hantering.
Tack! Intressant att det kan ha hänt på olika håll just under de senaste dagarna.. läste fler forumtrådar. Någon som har någon teori, eller är det bara sammanträffanden?

Edit: vet inte exakt status för min play5, vad som är felet där. Bara symptomen.
Kontaktade sonos. Trasigt trådlöst nätverkskort. De skickar en ny. Samma story, lika smidigt.
Badge
Jag har samma problem - min Sonos Play 5 tappade helt plötsligt trådlösa nätverket, men fungerar klockrent med nätverkskabel...
Ring dem och skicka diagnostik från appen. Antingen hände någonting via en uppdatering för ca 14 dgr sedan, eller så är det en barnsjukdom för nya play5. Du kommer troligtvis få den utbytt utan kostnad!
Badge
Tack för tipset- jag skall ringa supporten imorgon. Något "centralt" måste ha hänt eftersom det är flera personer på forumet som har samma problem. Tack - hoppas på en lösning!
Badge
En bra fungerande support löste problemet, så det är bara att byta ut högtalaren hos HIFI-klubben där jag köpte den, så det blir också en eloge till HIFI-klubben som alltid ger bra service!