Sticky NEWS

Google Assistant kommer till Sverige och Danmark på Sonos

• 17 September 2019
  • 29 replies
  • 4041 views
Google Assistant kommer till Sverige och Danmark på Sonos

Show first post

29 replies

Hej Martinsan,

Välkommen hit!

Hur reagerar Google Assistant om du frågar vad klockan är eller hur vädret är ?
Hej Anton,

Alla andra funktioner fungerar toppen med GA och jag kan även styra mina Philips Hue lampor korrekt. Men att få den att spela någon musik via Spotify går inte. Kan inte byta låt eller liknande heller, om jag sätter på en låt på Spotify via Sonos appen.
Hej, jag upplever samma problem som Anton, allt verkar funka bra utom just att genom GA spela upp musik. Har testat att avlänka spotify och länka på nytt. Har testat genom Youtube music, samma svar. "jag kan inte hjälpa dig med det" blir det som svar.

Vänligen kom med tips
Mvh Thomas

Hej Thomas.

Skulle du kunna framkalla felet igen och därefter skicka oss en diagnostik?
(Inställningar > Hälp och Tips > Skicka diagnostik > Skicka)
Svara med det nummer som du får.

Hälsningar,
Daniel

Jag har liknande problem

Hej! 
Även jag har problem med att få Google assistenten att spela musik från Spotify eller radio. ”Kan inte hjälpa dig med det eller ”ja visst, jag spelar …. på Spotify. Jag vet tyvärr inte hur jag kan hjälpa dig med det än”.

Andra funktioner som klocka, larm och väder mm funkar. 
Jag har tagit bort sonos från assistenten och vice versa. Även via Google Home. Gått alla vägar för att koppla bort och koppla tillbaka igen. 
feldiagnostik 467096547

Jag får inte det att funka med min Google assistance och Sonos One. Har lagt till mina enheter i Google, men då jag ska koppla dom via Sonos kommer jag inte vidare. Får upp denna screen. Klickar jag på “försök igen” kommer jag till Appstore, trots att jag har appen redan nerladdad. 

Behöver jag ha senaste iOS nerladdat på min telefon för att det ska funka?

Userlevel 3
Badge +9

Jag får inte det att funka med min Google assistance och Sonos One. Har lagt till mina enheter i Google, men då jag ska koppla dom via Sonos kommer jag inte vidare. Får upp denna screen. Klickar jag på “försök igen” kommer jag till Appstore, trots att jag har appen redan nerladdad. 

Behöver jag ha senaste iOS nerladdat på min telefon för att det ska funka?

Hej PontusB,

Välkommen till vårt forum!

Såg att du skrivit till oss på facebook om detta redan. 

Det är bättre om du fortsätter där istället. 

Reply