Answered

förlorar anslutning till Spotify...

• 1 December 2018
  • 49 replies
  • 1561 views

Hej! Jag har samma problem som ovan. Detta hände efter jag gjorde den senaste uppdateringen då slutade Sonos fungera. Har ni något tips vad jag kan göra?
icon

Best answer by Henrik B 3 December 2018, 12:14

Hej,

Under helgen var det ett problem med Spotify, Lördag 1a December mellan ungefär 11 och 14.
Problemet skall vara löst av Spotify så det bör gå spela i Sonos igen.

Om du fortfarande har problem, vänligen skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara på detta mail med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken nedan:
https://support.sonos.com/s/article/141?language=sv

Tack på förhand och ursäkta strulet!
View original

49 replies

Jag har två st play 1 och en play 5. Har fungerat hur bra som helst, men nu på morgonen går det inte att spela upp musik längre. Får meddelande om att anslutning till Spotify är förlorad. Någon annan som har samma eller liknande problem och som vet hur man löser det?
Har exakt samma problem, och verkar som att väldigt många har det...
Inget finger efter senaste uppdateringen
Diagnostik nummer 1436122809
Samma här. Hände precis. Har lyssnat imorse och sen dog det.
Samma här! har fungerat felfritt fram tills nu på morgonen.
Samma här. Soundcloud funkar fint. Spotify.com ligger nere. Är nog någon som har kraschat hos dom. Däremot kan jag spela i Spotify-appen och i desktop-appen, men inget via Sonos. Snackar nu med en kompis som jobbar på Spotify(han har samma problem). Får se vad som händer…
Hej!

På sistone hackar det väldigt mycket med spotify på vårt sonossystem. Just nu går det inte spela alls. Tunein radio verkar funka sp det ö bara spotify som inte alls går. Provade att spela spotify på telefonen och det funkar utan problem.

Tacksam för all hjälp!
Diagnostik: 1074214766

Med vänlig hälsning, Rikard
Hoppas det fixas snabbt får stress av att inte kunna lyssna på musik
Samma här! Slutade att fungera mitt i en uppspelning. Har gäster ikväll, drygt....
Har också exakt samma problem - har fungerat hur bra som helst i flera år.
Precis samma här, hopps dem löser de snarast!
Samma problem.. sjukt frustrerande! ?
NU funkar det för mig igen 🙂
Har samma problem.
Är det bara att invänta?
Samma problem här.. 😞
Funkar inte
Nu på morgonen har vi upptäckt att det går inte att spela från någon av våra Sonos, inte från Spotify och inte heller vår lokal musiksamling. Den klagar att den inte kan koppla till Spotify eller lokala disken. Tune In och Audible fungerar däremot. Jättetråkig att spendera första advent helt utan musik och podd. Vi har startat om alla Sonos utan förbättring.
Samma här.
Samma här, utroligt irrrrriterande
Riktigt störigt! Är det nån som fått det att funka igen?
Badge
Samma här!!
Exakt samma problem som ovan.. Fungerade felfritt imorse och plötsligt la det av. Radio fungerar men det är inte speciellt kul substitut.. 409324283
Har exakt samma problem nu, går att spela upp radiostationer men inget från Spotify
Samma för mig. Funkade klockrent i förrgår när jag kopplade in den första gången och igår. Inatt uppdaterades min telefon och nu hittar den inte Spotify. Diagnostikkod 1625422575
Jag har samma problem. Kan inte spela upp från något av Spotify, Soundcloud eller radio. Skickade diagnostik och fick svar 266730575

Reply