Question

Fjärrkontroll slutar fungera

• 1 January 2020
  • 7 replies
  • 47 views

Hej,

Köpte en Beam för två veckor sen och har försökt få fjärrkontrollen till min TV att fungera med Beamen men får det inte att samarbeta. 

Det är inga problem att koppla ihop dem via HDMI eller optic. Problemet är att det bara fungerar tills man stänger av TVn. Sen måste man rycka strömmen och göra om hela installationen av fjärrkontrollen igen.

Hur ska jag lösa detta?

Tack på förhand.

Niclas

7 replies

Userlevel 3
Badge +12

Hej Ketto, 

Välkommen till vårt svenska forum!

Vad är det för TV du har? Märke/modell. 

Och är det samma problem även om du kopplar med optisk eller HDMI-ARC? 

Hej,

Det är en Samsung ue65mu7045.

Yes, det är samma problem på båda. Men nu är den kopplad via optisk och startade om TVn igår men nu fungerar ändå inte fjärrkontrollen.

Userlevel 3
Badge +12

Okej, är det en Samsung One Smart remote du har? 

Om det är den svarta du har så kan detta vara till hjälp:

https://support.sonos.com/s/article/3444

Hej,

Jag har en grå/silver och inte svart, men har redan testat det som står i den artikeln också.

Userlevel 3
Badge +12

Okej. 

Om du testar att följa samma steg som i den länken men efter du gjort strömtestet kan du ta “Nej” sen försöker du med strömtestet igen och tar “Ja” denna gång, sedan klar. 

Försök igen att associera din fjärrkontroll via Sonos appen nu via: inställningar - system - rummet där du har din Beam - konfigurera fjärrkontrollen. 

Hej,

När man väljer ”nej” på strömtestet vill den att man ska ange modellnummer på högtalaren. Skriver då BEAM1EU1BLK som det står på förpackningen, men den hittar inget på det.

Userlevel 3
Badge +12

Okej. 

Och har du nu din Beam kopplad via optiska adaptern eller med HDMI kabeln till din TV?

Reply