Question

Felkod 1101 vid uppdatering

• 1 May 2019
  • 9 replies
  • 298 views

Hej på er, jag får Felkod 1101. Har följt alla anvisningar, går ändå inte att uppdatera

9 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej Mat73,

Välkommen till forumet!

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Hej, det går tyvärr inte att skicka någon diagnostik. Sonos appen ger felmeddelande även här. Ska jag installera om appen?
Userlevel 3
Badge +14
Hej, det går tyvärr inte att skicka någon diagnostik. Sonos appen ger felmeddelande även här. Ska jag installera om appen?

Hmm, då låter det som att Sonos inte ens får någon Internetanslutning.
Hur är Sonos kopplat, samt hur ser ditt nätverk ut i övrigt?

På grund utav naturen av ditt ärende så skulle det kanske vara mest fördelaktigt om du kan kontakta vårt support team via telefon.
När du ringer till oss behöver du vara vid ditt Sonos system, samt ha en dator till hands om möjligt.
Ring oss på 020 120 3020 mellan Mån-Fre: 10.00-18.00
Toppen, gör vi så. Tack för hjälpen
Userlevel 3
Badge +14
Toppen, gör vi så. Tack för hjälpen

Kanon, har skickat dig ett privat meddelande med ett Ref#.

Hej! 

jag får upp ”Vi måste få igång Sonos så att den körs på den senaste programvaran. Kom igång genom att välja Sök efter uppdateringar.”

trycker jag på uppdatera så får jag bara prova igen. Jag har testat på iPhone, android och pc. Fortfarande samma problem. Jag har testat starta om högtalaren och routern, jag har testat trådlöst och med kabel, jag har till och med stängt av brandväggen i routern. Vad kan vara fel? 

Reg fel nr. 645324673
felkod jag får är 1101. 

mvh Jocke

Userlevel 3
Badge +9

Hej Jockesod, 

Välkommen hit !

Okej.

Det ser ut som att din högtalare inte blivit registrerad ännu mot ditt Sonos konto och därför lyckas den inte uppdatera. 

Om du i Sonos appen går till inställningar och väljer konto, har du möjlighet att logga in där?

Det är första gången installationen som går fel. Jag kör guiden som sonos appen uppmanar mig till. Det som händer att det kommer upp att jag måste uppdatera som jag skrev, jag kan inte hoppa förbi steget utan måste återställa appen eller uppdatera. Kan inte välja några andra alternativ tyvärr. Känner mig låst där :)

Userlevel 3
Badge +9

Jaha, så du har aldrig fått den att fungera? Utan det här dök upp i och med första installationen? 

Testa att börja om en gång, fabriksåterställ högtalaren och installera om den via appen.

Reply