Question

Felkod 1001

• 14 December 2019
  • 5 replies
  • 62 views

Hej

Jag får felkod 1001 hela tiden. Minst 3 ggr i veckan. Jag har en router som är mycket bättre än vad min ISP har skickat med så det är inte bandbredden som är problemet. Jag behöver hjälp med en diagnostik.

5 replies

Userlevel 3
Badge +12

Hej ahlstedt, 

Välkommen till vårt svenska forum! 

Okej, 

I och med vad är det du får felkod 1001 ? Är det då du spelar musik, försöker uppdatera ? 

Skicka med diagnostiken du har här så kollar jag på det.

Tack.

Det är när jag spelar musik. Det händer på alla högtalare (3 st) flera gånger i veckan. 

Diagnostiknr: 1214505839

Userlevel 3
Badge +12

Okej. 

Kan se att Tv-rum har stark signal till ditt wifi men kök och speciellt badrum har svag signal till ditt wifi. 

De känner av många omringande nätverk starkare än ditt egna. 

Kan du testa att temporärt kabelansluta Tv-rum till nätverket med en ethernet kabel? 

Alternativt så kan du testa sätta kanalen för ditt wifi på kanal 1 istället för 6. 

Hej

Jag ska prova med sladd men jag har satt wifi på kanal 1 istället. Det avbryts fortfarande i badrum och kök ibland. Främst när dörrar är stängda. Jag får dock upp ett annat meddelande också i spelaren och det är att låten inte är rätt kodad. Vad betyder det?

Userlevel 3
Badge +12

Nej okej. 
Ja testa gärna med kabeln med så ser vi. 

Skicka en diagnostik igen efter det med. 

Helt ärligt så vet jag inte exakt vad det betyder, det är inte för ett specifikt fel utan det kan dyka upp för lite olika,  i och med trådlösa störningar t ex. 

Reply