Question

Fel vid uppspelning SRPlay

• 29 March 2019
  • 2 replies
  • 71 views

SRPlay spelade P4 Stockholm. När jag efter en och en halvtimme kom tillbaka till samma rum spelades P4 Stockholm ca tre timmar bakåt. Detta händer en eller flera gånger per dag. Tog en diagnostik i appen 1286951850. Efter omstart av spelningen (P1sedanP4 som då spelar rätt, eller så rätt som SRPlay direkt spelar dvs ca en minut fördröjning) togs ny diagnostik 707101319.
ComHem bredband 300/10 AC dual band router som jag bara får pilla på Wifi parametrar samt några som inte har med WAN-sidan att göra. Kan alltså inte ändra DNS som föreslsgits i andra svar. Routern står ca 6 meter från min Play:1 som visar problembeteendet. Intill högtalaren har jag 112/11 i min iphone enligt Bredbandskollen. Har sett liknande fråga tidigare men ingen lösning.

2 replies

Tog en diagnos till precis i samband med att den bröt P4 och startade om någonstans bakåt i tiden. Eftersom det inte finns någon sändningstidpunkt (eller ”tidstermometer” med direktsändningsmarkering som i SR Play appen) som visas kan man inte dra slutsatser om hur långt den backat. Byta programkälla och sedan återgå till P4 startar om rätt.
Diagnos 1935474862.
Userlevel 3
Badge +14
Hej ErikCZ,

Välkommen till forumet!

Jag kan se ett antal fel som tyder på generella DNS (Domain Name System) fel.
För att försöka lösa detta så kan du börja med att starta om din router, samt Sonos om du inte gjort det, om det är gjort men hjälpte inte kan du prova att ändra DNS-servern på din router och sedan starta om samtliga Sonos system i ditt hushåll.
Om du vet hur man konfigurerar en DNS själv så rekommenderar vi att du använder www.opendns.com servrar:

Primär server: 208.67.222.222
Sekundär server: 208.67.220.220

Google DNS och Cloudflare funkar också.

Reply