Ett rum har försvunnit i appen

Mitt TV-rum syns inte längre i sonosappen. Där finns en Playbase som hopkopplad med två play1. Det lyser med fast vitt ljus på samtliga högtalare, som att de skulle vara installerade. När jag försöker installera om gårvdet bra med ettorna men inte Playbasen. När jag trycker på knappen på sidan hörs ingen ljudsignal som det ska göra och börjar blinka orange för att sedan gå tillbaka till fast vitt ljus. Playbasen står bara 4 meter från routern och aldrig haft problem att ansluta till nätverket tidigare.

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

7 replies

Jag har exakt samma problem med min Play:5. Kopplar jag upp den med nätverkskabel fungerar det. Men så vill jag inte ha det.
Userlevel 2
Badge +1
Mitt TV-rum syns inte längre i sonosappen. Där finns en Playbase som hopkopplad med två play1. Det lyser med fast vitt ljus på samtliga högtalare, som att de skulle vara installerade. När jag försöker installera om gårvdet bra med ettorna men inte Playbasen. När jag trycker på knappen på sidan hörs ingen ljudsignal som det ska göra och börjar blinka orange för att sedan gå tillbaka till fast vitt ljus. Playbasen står bara 4 meter från routern och aldrig haft problem att ansluta till nätverket tidigare.Jag har exakt samma problem med min Play:5. Kopplar jag upp den med nätverkskabel fungerar det. Men så vill jag inte ha det.

Hej Pelle70s och Andreasax,

Synd att höra att ni båda har dessa problem.
Vi borde kunna hjälpa er fixa detta. Kan ni båda skicka en diagnostik då enheterna som har felet är kopplade till routern med nätverkskabel?
https://support.sonos.com/s/article/141?language=sv

Posta koden ni får som svar så kan vi ta en titt. Vi borde se vad som är snett i diagnostiken.
Tack på förhand!
Alex
Koden är 1300786387. Den funka med kabel men försvinner så fort jag tar bort kabeln. Och den går inte att koppla med ettorna, inte heller när kabeln är i.
Min kod är 2125445122
Har inte fått det att fungera utan kabel.
Har ni hittat nåt?
Userlevel 3
Badge +12
Hej Andreasax och Pelle70s,

Har skickat ett meddelande till er båda angående era problem här!
Svara där är ni snälla.