Question

Det går inte att ansluta till Sonos-spelare...

• 11 August 2019
  • 9 replies
  • 196 views

Jag har använt Sonos i fem år och varit en i huvudsak nöjd kund. Jag använder det i huvudsak till att lyssna på P4 eller till att spela musik från Deezer. Det är nästan aldrig problem med TuneIn, men det är desto fler problem med det andra.

Alldeles för ofta får jag felmeddelandena "Det går inte att ansluta till Sonos-spelare" eller "Det går inte att spela upp markerat objekt". Ibland räcker det med att trycka en gång till på play- eller forward-knappen för att det ska starta/hoppa vidare, men ibland kan det ta många klick och/eller väntan. Det är väldigt irriterande.

Jag har försökt läsa mig till vad jag kan göra och ställde in en statisk kanal (1) på mitt 2.4-band, men det hjälpte inte.

Vad ska jag göra för att slippa detta?

Jag har inga andra problem med avbrott i mitt trådlösa nätverk, vare sig till PC eller till TV, för att nämna två.

9 replies

Userlevel 3
Badge +10
Hej Sven73,

Välkommen till forumet!

Skicka in en diagnostik och svara med bekräftelsenumret så tar vi oss en titt på det.
Tack. Numret är: 690878180
Userlevel 3
Badge +10
Kan se en hel del omringande nätverk som känns av nästan lika starkt som ditt egna wifi..
Om du sätter en ethernet kabel mellan din router och en högtalare och testar att spela upp, hur fungerar det då för dig?
Det är lite för omständligt att göra det med tanke på hur mitt system och min router är placerat, tyvärr.

Jag bytte dock till en fast kanal på 2.4 GHz-bandet och upplevde (kanske inbillad 🙂 ) att det blev lite bättre i alla fall. Är någon kanal bättre än någon annan att använda till detta? Nu satte jag på kanal 1.
Userlevel 3
Badge +10
Nej okej, jag förstår.
Absolut, trådlösa kanalen för dig 2,4ghz wifi spelar större roll då man som du har Sonos helt trådlöst.
Kan vara att kanal 1 fungerar bättre i ditt fall. Om du skickar in ännu en diagnostik så kan jag kolla vilken kanal som verkar bäst.
Gjorde det. Nu är koden: 1785891552
Userlevel 3
Badge +10
Tackar!
Kanal 1 ser bäst ut, kanal 6 ser bra ut med.
Men kör på med kanal 1 så ska det nog fungera bra det här.
OK. Tack så mycket för hjälpen.
Userlevel 3
Badge +10
Ingen fara!
Trevlig helg.

Reply