Answered

Delad SUB

Badge
Hej,
I mitt vardagsrum har jag konfigurerat ett 5.1 system. SUB, PLAYBAR och två PLAY 1. I samma rum längre bort från tv-n har jag en PLAY 5 gen2. PLAY 5:an skulle jag önska att spela upp på tillsammans med enbart min SUB i 5.1 systemet. Jag kan inte hitta någon lösning. Går det överhuvudtaget?

Med vänlig hälsning,
Robert
icon

Best answer by Alex L 3 October 2017, 11:18

Hej Robster,

Välkommen till forumet.
Det går inte automatiskt, du måste isåfall gå in på rumsintällningar och välja "ta bort sub" från din 5.1 anläggning och sedan "lägg till sub" till din Play 5.

View original

4 replies

Userlevel 1
Badge +1
Hej Robster,

Välkommen till forumet.
Det går inte automatiskt, du måste isåfall gå in på rumsintällningar och välja "ta bort sub" från din 5.1 anläggning och sedan "lägg till sub" till din Play 5.
Badge
Tack Alex. Betyder det att sub inte kan vara kopplade till olika "rum" samtidigt? Om det är så så kan jag nog se det som ganska omständigt att byta däremellan.
Userlevel 1
Badge +1
Hej Robster,

Den är alltid låst till ett rum i taget. Du kan alltid gruppa in Play 5 med ditt 5.1 system om du vill men i andra fall gäller det att flytta om i vilket rum subben används.
Bumpar denna

Har 2st 5or ihop med Sub som jag spelar Vinylskivor på, samt några 1or som jag ibland kopplar med

För film har jag nu utökat med Beam & 2 One och naturligtvis kopplat ihop allt med Suben till ett TV-Surround.

Ytterst förvånad upptäcker jag samma som trådskaparen, att Suben nu är låst till TV-Surround.

Jag finner detta väldigt begränsande och ytterst irriterande.
Borde inte vara nått större att låsa upp denna möjlighet, möjliggöra så man kan koppla Suben till alla rum
- skulle man nu spela olika musik i olika rum så får man väl välja bort Suben i det andra rummet.
Finns det någon som vet om detta kommer ändras?

Reply

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings