Question

Controller 200

• 1 March 2019
  • 5 replies
  • 102 views

Köpte 2st begagnade Controller 200 och ingen av den får kontakt med mitt Sonos nät. Meddelande på skärmen säger: Nätverkskonfigurationen för denna controller har ändrats. Någon som vet hur man hanterar detta?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

5 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej Bjorn Gustafsson

Välkommen till forumet!

Kommer du åt menyn och kan fabriksåterställa den?

Kan du även skicka en diagnostik från ditt system från en telefon/surfplatta, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Hej,
Verkar som att touchskärmen är död på båda? Diagnostiknummer:1796458364
Med vänlig hälsning, Björn
Userlevel 3
Badge +14
Hej,
Verkar som att touchskärmen är död på båda? Diagnostiknummer:1796458364
Med vänlig hälsning, Björn

Diagnostiken ser bra ut, systemet i sig är det inga problem med vad jag kan se.
Försök att trycka på mute och meny och sätt in i laddaren medan du har knapparna nedtryckt i minst 10 sekunder efter du satt i den.
Reagerar dom inte alls på knapptryck på skärmen låter det som att de är trasiga är jag rädd.
Hej
En reagerade på detta men efter jag tryckt på fabriksintällning är den död
Userlevel 3
Badge +14
Hej
En reagerade på detta men efter jag tryckt på fabriksintällning är den död

Jag skulle nog kontaktat den du köpte dessa av, tyvärr.