Question

Byter låt mitt i en annan

• 19 October 2017
  • 13 replies
  • 1219 views

Hade innan problemet att Sonos spelade upp samma låt två gånger via Spotify, men löstes med att jag fick en uppdatering skickad.

Nu däremot så har den börjat byta låt mitt i en annan låt. Har startat om enheten. Men samma problem återstår.
Vad kan jag göra?

13 replies

Userlevel 2
Badge +1
Hej Milla,

Kan du skicka oss en diagnostik så tar vi en titt?
http://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik

Svara med den 7-siffriga koden du får som svar så hoppas jag vi kan hjälpa dig!
Hej!

7983885
Tack så mycket 🙂
Userlevel 2
Badge +1
Hej Milla,

Det är tyvärr ett allmänt problem vi har för tillfället. Vi jobbar på att lösa detta så kvickt det går.
Okej.
För nu är det super irriterande. Max 10 sekunder av en låt spelas. Går inte att använda ju.
Jag har samma problem. Det är inte alltid så. Men nu har jag Billy Idol Kings & Queensland plattan och då hoppar den från första låten till fjärde. Har gjort det två ggr i rad.

Jag har senaste uppdateringen. Det har varit såhär i flera månader men det har inte varit så extremt tydligt som nu.

Vad göra?
Userlevel 2
Badge +1
Hej Frecar,

Det är inget allmänt problem längre, har du laddat ner denna platta?
Kan du skicka en diagnostik enligt nedan?
https://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik

Svara med den 7-siffriga koden du får som svar.
Hej.

Jag har tagit fram följande som diagnostisknummer;
1708366074

Jag har haft problem med både att den upprepar låtar men också att den ibland bara byter låt.

Problemet med dubbeluppspelning har löst sig. På nåt vis. Men att den byter låt mitt i en annan är kvarstående.. kan ni hjälpa mig?
Jag har samma problem. Hoppar mellan olika nerladdade ljudspår (podcasts) av samma ”artist”. Ser själv inget mönster i när det sker. Kod: 487591683
Userlevel 1
Badge +6
Hej axelnom,
Det ser ut som de senaste felen är från filer som finns sparade lokalt på din telefon.

Det ser ut att ha att göra med att sonos tappar anslutningen mot din router, skulle rekommndera dig att byta din routers wifi kanal till kanal 6 och kollar hur det fungerar efter det.
Hör av dig här med hur det gick är du snäll!
Hej, bytt till kanal 6, men tyvärr kvarstår problemet: 1821039715
Userlevel 1
Badge +6
Hej axelnom,

aj då okej, testa då temporärt först och främst att kabelansluta en av dina Sonos produtker direkt till routern med en ethernet kabel så vi kan avgöra om det är trådlösa biten som ställer till det eller ej.
"Det är inget allmänt problem längre" Det minsta man kan förvänta sig är väl ändå att ni inte ljuger kunderna rakt upp i ansiktet. Det här problemet rapporteras ännu av många användare. Det här är bara ett av en uppsjö problem som inte blivit fixade på en oacceptabelt lång tid. Jag har aldrig varit med om en produkt som fungerat så dåligt som Sonos.
Userlevel 1
Badge +6
Hej Rimmon,

Om du har ett problem med något så skulle rekommendera dig att ringa oss på 020 120 3020

Reply