Question

Börjar spela själv mitt i natten

• 8 February 2020
  • 2 replies
  • 127 views

Hej,
Vår Sonos Play:1 började spela av sig själv vid 00:20 inatt. Det var musik som vi inte har i våra spellistor. 
När jag öppnar Sonos-appen saknas både Kontor (Play:5) och Sovrum, så jag kunde inte se vad det var för musik eller stoppa den genom appen. Så i ren nyvaken panik drar jag ur kontakten istället.

När jag sedan startar högtalarn igen så når jag inga högtalare längre via appen. Jag startar då om den högtalaren som har nätverkskabel inkopplat till sig, Sällskapsrum (Play:5), och nu får jag upp Sällskapsrum, Kök (Play:1) och Sovrum. Dock saknas fortfarande Kontor.

Läste i någon annan tråd att man misstänkte Spotify Connect, men Play:1 har väl inte ens denna funktion? 

Hittar inte heller i vår DHCP att det skulle vara någon annan användare på vårt nätverk utöver våra egna enheter.

2052109320
2053112488

2 replies

Userlevel 4
Badge +12

Hej AGSweden,

Välkommen till vårt forum!

Det var som tusan. 

Kommer du ihåg vad som stod på skärmen då du öppnade Sonos appen efter att du vaknat? 

Hade ni haft besök från någon som spelat till era högtalare tidigare den kvällen? 

Kan inte se något angående det som hände tyvärr just för att högtalarna var tvugna att startas om (strömmen drogs) och då rensar loggarna från högtalaren. 

Så vitt jag kan se finns det inget alarm schemalagt för 00:20 på någon högtalare, så bör inte vara det. 

Angående din Play:5 som inte dyker upp, om du temporärt kabelansluter den med till routern med en ethernet kabel, ansluter den då ?

Om den gör det så kan du skicka in en till diagnostik tack!

Userlevel 3
Badge +4

Spotify connect fungerar till play 1 (och alla andra sonosmodeller jag har hemma). 

Du har inte råkat sätta på väckningsfunktionen?

Reply