Question

Börjar spela av sig själv

• 13 December 2017
  • 14 replies
  • 892 views

Hej
Vi har problem med att våra sonos (2 st play:5, 1st play:3 och 1 st play:1) börjar spela av sig själva. Det händer helt olika tider på dygnet, ibland mitt i natten och ibland låter det för fullt när vikommer hem från jobbet. Det kan gå veckor mellan gångerna. Inatt började den spela vid 00:23?? Vi har ingen tidsstyrning eller aktiv väckarklocka. Har uppdaterat appen, men problemen fortsätter. Vad gör vi? Är det någon som haft samma problem?

14 replies

Badge
Har aldrig hänt mig. kolla med supporten. de är snabba med att svara
Userlevel 2
Badge +1
Hej Mrsweekend,

Kolla under "inställningar" och sedan "datum och tidsinställningar". Ta bort "ställ in datum och tid från internet". Hjälper detta?
Jag provar att ta bort tid från internet... hoppas verkligen att det funkar, börjar bli lite irriterande att bli väckt på nätterna:-)
Supporten kunde inte hjälpa till, deras förslag har vi redan provat.
Mina sonos samma problem spelar alla tider på dygnet av sig själv.sonos har gjord så många uppdateringar för att tjäna mera pengar.nu har det gått snätt och dom klarar inte reda ut problemet.
Userlevel 2
Badge +1
Mina sonos samma problem spelar alla tider på dygnet av sig själv.sonos har gjord så många uppdateringar för att tjäna mera pengar.nu har det gått snätt och dom klarar inte reda ut problemet.

Hej Bigpresidenr,

Har du kanske några återkommande alarm igång?
Detta är inte något vanligt problem så vi kollar gärna upp det.
Kan du skicka oss en diagnostik så kan vi ta en titt?
https://support.sonos.com/s/article/141?language=sv
Svara med koden du får så kan vi hjälpa dig.

Tack på förhand!
Händer hos oss också, hände nyss. Hela familjen for upp ur sina sängar 04.50 på morgonen. Hittades det någon lösning på detta problem?
Userlevel 2
Badge +1
Händer hos oss också, hände nyss. Hela familjen for upp ur sina sängar 04.50 på morgonen. Hittades det någon lösning på detta problem?

Hej Benny1,

Samma gäller här, kan du skicka oss en diagnostik?

Har du kanske några återkommande alarm igång?
https://support.sonos.com/s/article/141?language=sv
Svara med koden du får så kan vi hjälpa dig.

Tack på förhand!
Hej! Jag har exakt samma problem, med att det börjar spela igång av sig självt. Gärna runt 0430-0500. Har kollat "datum och tidsinställningar" och har inget där. Tips? Börjar bli rätt trött på det nu.
Tack på förhand!
Userlevel 3
Badge +14
Hej! Jag har exakt samma problem, med att det börjar spela igång av sig självt. Gärna runt 0430-0500. Har kollat "datum och tidsinställningar" och har inget där. Tips? Börjar bli rätt trött på det nu.
Tack på förhand!

Hej Jensbergh

Välkomment ill forumet!

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Hej, har nu skickar det. 2077436470.
Tack på förhand!
Userlevel 3
Badge +14
Tack på förhand!

Tackar!

Jag kan inte se något som spelar eller nyligen spelat?
Vardagsrum har varit igång 20 minuter medan Kök i 3 minuter bara.

Hade du problemet precis innan nu, på vilken av dem i så fall?

Tack på förhand!
Tack på förhand!

Tackar!

Jag kan inte se något som spelar eller nyligen spelat?
Vardagsrum har varit igång 20 minuter medan Kök i 3 minuter bara.

Hade du problemet precis innan nu, på vilken av dem i så fall?

Tack på förhand!

Hej igen, senast den gick igång på natten var 8-9 december(vad jag vet). Om det varit igång i vardagsrum och kök har den spelat av sig då vi inte varit hemma förens nu precis. Problemet på natten avsåg båda enheterna vi har.
Userlevel 3
Badge +14
Det kan jag tyvärr inte se då enheterna bara varit igång 20 minuter.

Försök skicka en om det sker igen, utan att starta om enheterna.

Tack på förhand!

Reply