Question

Besvär med wi-fi

• 3 March 2019
  • 7 replies
  • 175 views

Jag har en Telia router som jag har bryggat til ett meshnätverk ( Asus Lyra).
Jag har problem med att meshnätverk inte fungerar som det ska, det hoppar ur titt som tätt, kan det vara så att Sonos stör ut mitt meshnätverk?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

7 replies

Userlevel 3
Badge +14
Hej andreasP.

Välkommen till forumet!

Sonos bör inte störa Asus Lyra i normala fall, vad händer när du stänger av Sonos?

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
390890174
Och 1408879550
Men jag kan inte skicka diagnostik när problemet uppkommer då jag inte är uppkopplad
Userlevel 3
Badge +14
390890174
Och 1408879550

Du har Sonos BOOST så de arbetar på sitt egna WIFI så det bör inte krocka med Lyran.
Men vad sitter BOOSt kopplad till, direkt i den kablade Lyran eller i en av de trådlösa noderna?

Har du kollat med Asus support om det är något med den utrustningen?
Testat om det är samma sak oavsett om du är på 2.4Ghz och 5Ghz etc?
Vad är det som händer med Asusen, eftersom du misstänker Sonos, har du testat slagit av Sonos helt?
Boost sitter i en av dom trådlösa noderna.
Userlevel 3
Badge +14
Boost sitter i en av dom trådlösa noderna.

Testa sätt den i den kablade pucken istället, men som sagt tvivlar jag att det är pga Sonos du har problem med WIFI.
Asus Lyra är skit tyvärr, har oxå Telia och det funkade inte alls med lyra, jag skickade tillbaka skiten!
Mvh.
Mattias