Använda linjeingång på Sonos

• 5 September 2017
  • 2 replies
  • 2026 views

Jag skulle vilja ansluta en Play:5 till min projektor och undrar hur jag enklast gör det. Jag har en Connect som är kopplad till min gamla stereo på nedervåningen. Jag vill inte dra en massa kablar då det är för lång väg till den projektor jag vill koppla in i systemet. Finns det någon trådlös device att koppla på utgången från projektorn till det trådlösa nätverket för att få ihop lösningen?

2 replies

Har en fråga gällande om det går att spela Spotify med aux sladd 3.5 utan nätverk. Skall ha en fest i en lokal där det inte finns ett nätverk att ansluta Sonos Play:5 med har provat med aux sladd men volymen är väldigt låg har idag en Iphone 7. Går det på något sätt få upp ljudet på något sätt utan wifi nätverk?
Userlevel 3
Badge +14
Jag la ihop era trådar då dom är väldigt lika i frågeställningen.

Jag skulle vilja ansluta en Play:5 till min projektor och undrar hur jag enklast gör det. Jag har en Connect som är kopplad till min gamla stereo på nedervåningen. Jag vill inte dra en massa kablar då det är för lång väg till den projektor jag vill koppla in i systemet. Finns det någon trådlös device att koppla på utgången från projektorn till det trådlösa nätverket för att få ihop lösningen?

Inte från Sonos, dock finns det en hel uppsjö tredjepart, dock inget jag kan rekommendera då jag inte testat detta själv.
Det skulle va om du har en CONNECT vid projektorn och sedan grupperar in PLAY:5 så den spelar via linjeingången, men då måste du ju ändå dra kablar till din befintliga stereo om du inte har två. Men tänk också på att den trådlösa miljön måste vara optimal för att TV-Ljud skall vara i synk.

Har en fråga gällande om det går att spela Spotify med aux sladd 3.5 utan nätverk. Skall ha en fest i en lokal där det inte finns ett nätverk att ansluta Sonos Play:5 med har provat med aux sladd men volymen är väldigt låg har idag en Iphone 7. Går det på något sätt få upp ljudet på något sätt utan wifi nätverk?

Du har en del inställningar för linjeingången för at bla. ställa upp källnivån på ingången.
Se https://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3600 för vidare information om de olika inställningarna.

Reply