Answered

Alexa/Stpoify och Sonos

• Contributor I
  • 1 reply
Hej

Försöker att få alexa spela upp musik från spotify till sonos, jag har bytt land på sonos kontot och amazon kontot, har länkat mitt spotify konto till alexa men alexa säger via min beam att "To play spotify link your spotify permium account first use alexa app" men enligt alexa appen så är mitt soptify konto länkat och det är premium konto. Vad ska jag göra?
icon

Best answer by Henrik B 27 November 2018, 16:30

Sweden wrote:

Hej

Försöker att få alexa spela upp musik från spotify till sonos, jag har bytt land på sonos kontot och amazon kontot, har länkat mitt spotify konto till alexa men alexa säger via min beam att "To play spotify link your spotify permium account first use alexa app" men enligt alexa appen så är mitt soptify konto länkat och det är premium konto. Vad ska jag göra?

Amazon Alexa är inte fullt ut lanserat i Sverige ännu.
En av de saker som inte fungerar när man går runt geolocation-spärren är just det du nämner, tredjepartsintegrering.
Se denna LÄNK för mer information.
Du kan inte välja Spotify som standardkälla i Alexappen.

Dessvärre har vi inget datum på när Amazon kommer lansera Alexa fullt ut i Sverige heller.

View original

7 replies

Userlevel 2
Badge +11
Sweden wrote:

Hej

En av de saker som inte fungerar när man går runt geolocation-spärren är just det du nämner, tredjepartsintegrering.

Dessvärre har vi inget datum på när Amazon kommer lansera Alexa fullt ut i Sverige heller.
Henrik B wrote:

Sweden wrote:

Hej

Men jag tycker har sett flera som sagt till sonos, play iron maiden from spotfy men det går alltså inte?
Userlevel 2
Badge +11
Sweden wrote:

Men jag tycker har sett flera som sagt till sonos, play iron maiden from spotfy men det går alltså inte?

Inte i Sverige ännu, när det är lanserat fullt ut kommer det fungera.
Att be Alexa att spela musik från Spotify på din Sonos högtalare fungerar utmärkt även i Sverige, men kräver att du gör din setup korrekt!
Funkar om du skapar ett tyskt Amazon konto som du använder i Alexa. Men då fungerar inte andra funktioner fullt ut i Alexa, t. ex. Drop in etc.
Hur sätter jag igång röststyrnings-configureringen i sonosappen om sonosappen säger att rösttjänster inte stöds i mitt land? Trots att jag har ändrat till amerikansk adress och location i både sonoskontot på hemsidan samt i min alexa-app som är länkat till ett amazonkonto som också är skrivet i USA så vill inte appen finnas till på ett sätt som möjliggör konfigureringen. Vet någon hur jag gör? Appen verkar ju fatta att jag är i Sverige eftersom min IP-adress såklart är svensk. Kan en snäll själ hjälpa mig?

//Evigt tacksam musiknörd som vill leka med Alexa på min nya Beam
Så som jag har gjort det för att få det att fungera är ungefär på samma sätt som du har beskrivit, men jag kopplar det enbart genom Alexa appen, har du aktiverat Alexa skillen för sonos i Alexa appen? Och kört en discovery därefter?

Reply

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings