Question

Airplay - kan inte spela upp ljud ut sonos

• Contributor I
  • 1 reply
Har sonos one som funkar prima genom sonos appen samt Spotify connect. Men när jag försöker skicka AirPlay ifrån telefonen till sonos så skickas det bara tills dom tappar kontakt och jag får välja mobilen som enhet igen, liknande händer när jag försöker koppla apple tvn att strömma ljudet ut via mina sonos, dom hittas i AirPlay men när man väljer dom så antingen snurrar det bara att dom försöker anslutas men kopplas sedan bort, eller så står det att dom är parade men inget ljud kan spelas upp i sonos högtalarna

3 replies

Userlevel 2
Badge +11
Hej Matta_,

Välkomment ill forumet!

Funkar airplay utan problem mellan telefon och Apple TV?

Kan du skicka en diagnostik från ditt system precis efter du har problem till Sonos, och svara med det nummer som du får?

Detta kommer att ge oss en detaljerad rapport över ditt system inklusive information kring trådlösa nätverk, anslutningsfel, lokal nätverksinformation och annan information som hjälper oss att fastställa orsaken till problemet. Instruktioner om hur du skickar en diagnostik kan du se i länken: LÄNK

Tack på förhand!
Hej! Nej jag har haft problem att skicka videor k land men ljud har funkat , men då är det ju tvn som spelare ljudet inte sonos eftersom det inte gått att para dom, har redan varit i kontakt på Mail och telefon så kan skicka de diagonstiker jag skickat där -

Ifrån Apple TV
1727958050
1937307669
2134252753
116660682
438255740

Mobil
1884747485
1630147707
1631678364
1904818774

Efter detta blev jag bedd att testa anslutningen i annat vägguttag osv och ingenting hjälpte, även testat se ifall något blockerat i router samt med direkt ansluta ifrån router till högtalare
Userlevel 2
Badge +11
Då rekommenderar jag att fortsätta i mailkonversationen du har pågpende så vi inte går om varandra i felsökningen.

Svara på det senaste mailet du ha från oss med den nya informationen är du snäll.

Tack på förhand!

Reply

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings