Question

35 anslutningar på routern

• 27 September 2017
  • 1 reply
  • 130 views

Hej,

Jag har en sonos boost kopplad till min ASUS RT87-router. Jag har ganska många enheter vilket gör att min router just nu har 35 anslutande enheter hemma. Min fråga, är det korrekt att sonos-connect enheten som högtalarna borde ansluta till också visar upp alla sonos-högtalare i routern - eller är det något jag skall göra för att de endast skall ansluta mot connect-enheten?

Problemet jag har är att routern känns "svag" på övervåningen och tror att det beror på att routern blir belastad av alla enheter. Det jag dock ser är att de inte drar någon trafik i routern så jag funderar på om systemet gör rätt, och skall vara så. Hur säkerställer jag att routern, boost gör rätt och att den svaga signalen hemma inte beror på för många enheter?

Hälsningar
Pelle

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

1 reply

Userlevel 2
Badge +1
Hej pellesoft.

Välkommen till forumet.
Det är rätt att alla enheter skall synas på routern då en Connect är kablad.
För dina andra frågor är det lättast att skicka oss en diagnostik så att vi kan ta en titt.
Här är instruktioner till detta:
http://sonos-sv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2478/~/skicka-systemdiagnostik

Posta detta 7-siffriga talet du får som svar.