Question

15 % rabatt

Hej,

Jag köpte en Sonos play 5 för ett par veckor sedan. Har jag då tillgång till Sonos 15% rabatt? Har inte fått någon rabattkod.

14 replies

Userlevel 2
Badge +7
Hej josef.axell,

Välkommen till forumet!

Hade du köpt och registrerat den innan den 20e Juli så hade du fått ett E-mail med en rabattkod.
Nu hade du inte det tyvärr så därför kan du inte ta del av denna kampanj.
Ni kan inte göra ett undantag, vi köpte 22/7 så bara två dagar för sent? Har en vän som vi vill rekommendera Sonos till.
Userlevel 2
Badge +7
Nej.
Utan enda kravet för att ha rätt till kampanjen var att du installerat Sonos på din E-post innan kampanjen körde igång vilket var 20e Juli 2019.
Jag fick en inbjudan med kod i min Sonos app. Köpte Sonos Beam 2/8 hos en auktoriserad förhandlare och skickade in en begäran om att få 15% av köpesumman tillbaka samma dag.
När det gått några dagar utan att jag hade hört från Sonos skickade jag ett mail och frågade vad som händer. Har inte fått svar på det heller

Vad jag förstår så har jag gjort allt rätt, men blir "ghostad" av Sonos. Hade jag vetat att det skulle bli så hade jag aldrig köpt den. Kan någon kanske svara mig här?
Userlevel 2
Badge +7
Hej Linsan,

Välkommen hit!

Hittade ett ärende på din E-post adress som var skapat den 4e Augusti och svar från oss hade skickats den 5e Augusti, efter det verkar ärendet ha gått ut på grund av inget svar från kund.
Vet inte riktigt vad som hände där.
Hur som helst, som min kollega skrev i sitt E-mail så kan du kolla allt detta på sidan där du begärde 15% tillbaka, så denna sida alltså: https://refer.sonos.com
Läser du villkoren så står det även hur lång det kommer ta innan du får dina 15% tillbaka.
Hej,

Tack för svaret.
Jag har loggat in och det står att det är "validated"och att det kan ta upp till 30 dagar att få pengarna.
Problemet är bara att jag inte har fått ett enda mail från Sonos, aldrig någonsin. Så jag har aldrig vetat hur jag skall gå vidare, vad händer nu etc. Och ja, jag har kollat skräposten.
Så om mitt ärende har gått ut så är det inte mitt fel eftersom jag aldrig har fått något mail. Någon hos er måste ha missat att skicka det
Jag har kollat så ni har rätt mailadress och jag fick ett mail nu om att jag har fått svar i forumet.

Hur går vi vidare nu? Är det nåt mer jag behöver göra? Kommer jag få mina pengar?

Upprepar min mailadress för säkerhets skul😉l: linhagen@hotmail.com
Userlevel 2
Badge +7
Om du har frågor om återbetalningen till exempel så kan du kolla med de som har hand om själva återbetalningen, detta står även med på refer.sonos.com.
Kopierar och klistrar från där:

Om du har några problem eller frågor angående kampanjen hjälper vårt kundtjänstteam gärna till.
Via telefon: 0844682202
Linjerna är öppna måndag till fredag, 9.00 till 17.00. Samtal kommer att kosta som ett lokalt samtal från fast telefoni. Om ni ringer från en mobiltelefon var snäll att kontrollera kostnaden med er service leverantöreftersom det kan variera för olika nätverk.

Ärendet som skapades hos oss på sonos var svarat på av oss den 5e Augusti, så vet inte varför du inte fick det svaret.
Men som sagt, det är en partner till oss som har hand om denna del av kampanjen, återbetalningen vill säga. Så ring det numret eller gå till: www.refer.sonos.com, välj sverige och gå sedan ner till "kontaktformulär"
Jag fick en länk i min sonos app med erbjudandet att man kunde ge 3 polare 15% om dom köpt en sonos innan 10/8. Jag råkade klicka bort detta notis och nu hittar jag den inte igen !? Hur kan man få tillbaka den så jag ser hur jag ska gå till väga?
Jag fick inte en kod i min Mail heller

Mvh Thomas
Userlevel 2
Badge +7
Hej TommeG,

Du är lite för sent ute tyvärr, den här kampanjen varade bara till 10e Augusti.
Ok. Köptes nämligen en Sonos 8/8
Userlevel 2
Badge +7
Okej.
Jag skickar ett ärende till vår sales avdelning så får vi se om något kan göras åt saken.
Ditt ärendenummer är: 01021772

Hör av mig via E-post då jag har ett svar från dem.
Hur lång tid brukar det ta innan man får svar 🙂
Userlevel 2
Badge +7
Hej TommeG,

Kolla inkorgen för din E-post.

Reply