Welcome to Sonos Norsk Forum

Still spørsmål, finn svar og lær om Sonos-produkter og -tjenester.

"Tidal server, ikke kan finnes"
Answered

Hei. Jeg får ikke spilt av sanger i tidal via SONOS. Jeg får da opp en feilmelding om at låten ikke kan spilles av fordi "Tidal server ikke kan finnes" Jeg har oppdatert betalingskort, autorisert kont...

Lyden kommer og går
Question

Hei. Vi har et Sonos anlegg hvor lyden kommer og går uansett kilde og tid på døgnet. Vi får beskje om at hastigheten er for dårlig til å oppreholde trafikken, men speedtest er vanligvis 50-80 Mbit/s...

Kraftig redusert trådløst nett - Synderen ser ut til å være Sonos
Question

Jeg har en 350Mbit internettlinje hvor flere av enhetene i huset er tilkoblet over trådløst nett. Jeg har Jensen Omni Mesh som leverer gode signaler i hele huset, og alle enheter klarer å utnytte kapa...

Trøbbel med Connect:amp
Answered

På jobben har vi et Sonos-system bestående av kun av én høyttaler: Play 3. Denne fungerer fint i seg selv. De siste månedene har vi hatt et par gamle høyttalere stående (trolig fra sent 90/tidlig 200...

Stereopar faller ut
Question

Opplever til tider at en høyttaler (vanligvis høyre, tror jeg) i stereopar faller ut en stund. 10-30 sekunder tipper jeg. Gjelder både play:1 og play:5 gen2 Laget en diagnostikk rett etter sist det fa...

Mister Tidal
Question

Når jeg skal spille musikk får jeg beskjeden: "Kunne ikke spille - forbindelsen med TIDAL ble mistet." Har internett via Altibox, og har forsøkt restarting mv. Hva kan være feil?

Kø.
Answered

Får til stadighet beskjed om at låt ikke kunne legges til i køen.

Play: 1 faller ut
Question

Har Playbar, sub og to Play:1 høytalere. Når jeg spiller fra bl.a. Spotify faller Play:1 og Sub ut for så å komme inn igjen etter 5-20 sekunder. Har et oppsett med Airties mesh på wifien (wifi på rou...

Brudd
Answered

Hei, Når det spilles musikk så er med masse brudd uansett kilde og uansett om det gruppeoppset el. single enhet. Har laget meg en spilleliste og hver låt brytes etter ca minuttet spilt. Dette gjelder...

podcast
Question

etter siste oppdatering spiller mine podcaster bare ca 10-15 minutter før det blir stille. jeg laster ned podcastene fra itunes til pc før de i sin tur blir spilt via sonos-appen. de samme podcastene...

Sonos Beam + LG C7 + GET mikroboks = Lip sync-feil
Question

Hei, Jeg kjøpte i dag den nye Sonos Beam. TV-en min er en LG 65C7V. Beam er tilkoblet denne via Sonos sin medfølgende HDMI-kabel, til HDMI2 (ARC)-inngangen på TV-en. Jeg har GET og deres "GET-boks m...

Får ikke koblet sub og PLAY1 til Playbar.
Answered

Prøver å koble opp to stk PLAY1, en SUB og en PLAYBAR. Nyinnkjøpt. Bar’en og Sub’en kjøpt på Elkjøp brukt (altså konfigurert fra før). Startet med Playbar. Gikk greit, og koblet den til TV’n. Prøvde d...

Skifter sang etter kort tid
Question

Når jeg spiller sanger fra musikkbiblioteket på min iPad eller iPhone skifter sonos sang etter ca 30 sek. Skjer kun når jeg bruker disse kildene. Godt nettverk og alt er oppdatert.

Høyttalere lar seg ikke koble opp
Answered

Har tidligere fungert, men lar seg nå ikke koble opp. Gjelder play1 og play3. Høyttalerne (ikke sonos) som er koblet direkte på connect amp fungerer som før. Har trekt ut strømkablene, prøvd å sette o...

Sonos one
Answered

Får ikke slått på min Sonos One uten å bruke appen. Dette har fungert tidligere, men måtte sette den opp på nytt etter bytte av ruter. Blinker oransje når jeg trykker play på høyttaleren.

Oppdatering 8.2.2 kastet ut connect:amp
Answered

Hvordan får jeg fortsette å bruke min connect:amp etter online oppdatering av controller til 8.2.2? Det sto ikke noe om at den ikke er kompatibel med connect:amp.

Har du byttet ruter og har trøbbel med å rekonfigurere Sonos?

Dersom du nettopp har byttet ruter eller nettverksdetaljer, flyttet eller fått ruter nullstilt eller reinstallert av din Internettleverandør vil denne guiden hjelpe deg: Dersom denne guiden ikke fun...

Sonos Connect:AMP forsvinner. Gang, på gang, på gang, på...
Answered

Nå har jeg for tredje gang i kveld, ørtende gang denne uken og n-te gang i år plugget ut kontakten på Connect:AMP for å få litt lyd til fredagsbadet. Pilsen blir varm og undertegnede gretten av å mått...

Sonos hacket «subscribe to Pewdiepie»
Question

Min Sonos har blitt hacket og «subscribe to Pewdiepie» spilles av høyt på anlegget. Sonos skrus på uten at jeg ber om det på tilfeldige tider. Jeg ser at det er flere som sliter med dette problemet nå...

Umulig å bruke Storytel...
Question

Kan ein eller annan være så snill å fikse problema dykk har med oppkoblinga mot Storytel? Veeeeeeeldig frustrerande å bli kasta ut og få vite at ein har feil brukarnavn og passord sjølv om dette er ko...

Problemer med linje-inn på Sonos Connect
Answered

Hei, Jeg er en fornøyd Sonos-kunde som til nå har opplevd svært få problemer. Jeg har følgende setup: Sonos Playbar Sonos Sub 2x Sonos Play:1 i stue Sonos Connect, tilkoblet en platespiller på linje...

Status på Storytel

Hei! Vi undersøker problemer med login på Storytel på Sonos sammen med Storytel, og det virker som om problemet kommer og går for et veldig lite antall brukere. Det stemmer ikke at problemet kun ligg...

SONOS kan ikke legge til musikkmappe
Question

Når jeg på pc skal legge til musikkmappe så kommer følgende beskjed. "SONOS kunne ikke legge til musikkmappen Årsak: Kunne ikke legge til den delte mappen " \\GUNNAR\F" til musikkbiblioteket ditt (110...

SONOS faller ut
Question

Jeg sliter med at SONOS faller ut - om ikke alle enhetene samtidig, men starter med en og plutselig er det stilt på alle. Hva kan jeg gjøre for å unngå dette for kjenner at dette begynner å bli nokså...

TIDAL problem Jan/Feb 2019 - Løst

Hei alle sammen. Vi opplever før øyeblikket problemer med at TIDAL på Sonos avbryter og hopper imellom sanger. TIDAL har også bekreftet på sin side at de opplever problemer. Feilen har pågått i noen...

Badges

• Badge
    bs49 earned the badge Almost Famous
  • Badge
    ChuckCo earned the badge Almost Famous
  • Badge
    Jens Almdkou earned the badge Meet and greet
  • Badge
    keats earned the badge Meet and greet
  • Badge
    FergusP earned the badge Meet and greet
View all "Badges"

Top liked

What's going on?

110,144
Topics
564,548
Replies
267,775
Members

Recently online

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings