Question

Vanskelig å kontrollere volum via Spotify

• 27 December 2019
  • 5 replies
  • 73 views

• Contributor I
  • 2 replies

Jeg opplever at det er vanskelig å kontrollere volum med Spotify, særlig hvis jeg grupperer to eller flere høytalerer. Det ser ut til at dette er vanskeligst med den gamle genreasjon høytalere enn de nye? Når man drar volumindikatoren til høyere for å øke den reagerer ikke høytaler med en gang samtidig som indikatoren beveger seg opp og ned av seg selv… Det kan være vanskelig å få justert ned volumet igjen også. Dette oppleves både på IOS og Android, men det er ungdommen i huset som klager mest! Har det blitt værre siden siste oppgradering? Diagonostikk: 1095131983

5 replies

Userlevel 4
Badge +12

Hei!

Diagnostikkrapporten indikerer at problemet kan ha å gjøre med trådløse forstyrrelser, så jeg tror vi må gå igjennom en såkalt trådløs kanalvurdering. Denne linken forklarer hvor trådløs forstyrrelse kan komme fra:

Redusere trådløs forstyrrelse

Først se til at alle Sonos-enheter er separert fra annet elektrisk utstyr og kabler for å unngå elektromagnetiske forstyrrelser.

Vennligst prøv å endre Sonos sin trådløse kanal mellom 1, 6, og 11. La Sonos stå på hver av kanalene i minst ti minutter hver og sjekk om du selv legger merke til forskjell mellom kanalene.

For å endre Sonos sin trådløse kanal:

Slik endrer du den trådløse kanalen

Hei,

Jeg byttet fra kanal 1 til kanal 11 på min boost, men uten at det hjalp (ruteren min benytter kanal 7 på 2,4 Ghz). Jeg har vel en mistanke om at problemet ikke har med interferens å gjøre, da burde dette også ha påvirket Sonos-appen. Sonos-appen virker veldig presis når det gjelder volumkontroll og mute - på samtlige av mine høyttalere. Har ikke utfall på noen av mine høytalere i appen og musikk og radio låter jamnt og fint ut av høytalerene,

Har dette noe med at Spotify ikke fungerer opptimalt med Sonos mht volumkontroll? Det finnes en mute-symbol i Spotify også, men den virker ikke i det hele på min Samsung telefon. Volumkontrolleren bruker tid på å finne ut av det rett etter at man har koblet seg til en ny Sonoshøytaler - da går glidebryteren opp og ned og man får ikke justert lys på noen sekunder…

Sender med en ny diagonostikk: 870292308

Userlevel 4
Badge +12

Etter å ha kommet ut av et møte om nye bugs for en liten time siden, så kan det fakstisk vise seg at dette er en mulig feil vi undersøker. Det viser seg at dette kan være et problem med iOS, og tidligere med Android, men skal være løst der. Pass på at Android har oppdatert Spotify-appen til siste versjon. Vi venter nå på at Spotify skal slippe neste iOS-versjon, noe som er rundt en måned siden sist, og forhåpentligvis vil dette løse denne feilen. 

Hei,

Jeg har fulgt din opprinnelige oppfordring med å kable en av høyttalerne (Sov Mamma og Tor) som er en gammel Play:3. Har testet mot Stue som er en ny PLay:5, Kjøkken som er en gammel Play:1 samt Bad kjeller ny som er en One. Benyttet både IOS 13.3, Iphone 8 - samt en Android versjon 10, Samsung 10.

Ingen forskjell på kablet eller trådløst oppsett, men der jeg ser stor forskjell er på HW. One og den nye Play:5 er lettere å regulere Volumet enn på de eldre høyttalerne (trådkøst eller kablet). 

Når man bytter til SonosConnect på en eldre høyttaler og ønsker å regulere volumet opp tar det rundt 2 sekunder før den reagerer for deretter og justere glideren på egenhånd opp og ned, til den til slutt stabiliserer seg. Etter hvert er den noe greiere å justere, men kan plutselig ikke ville reagere på glidebryteren - men da kommer symbolet for HW-justering av lyd opp på telefonen. Feilen er ikke bare på IOS, men også på Android, men her er det stort sett bare på de gamle høyttalerne man merker det - men feilen er mindre enn på IOS. Legger ved rapport: 1082038142

Userlevel 4
Badge +12

Jeg tror kanskje det er best om du tar kontakt med support direkte for å feilsøke dette. Om mulig, vennligst ha en PC eller Mac tilgjengelig når du ringer da dette vil lette feilsøkingen.

800 62460

Man - Fre: 10:00 - 18:00

www.sonos.com/contact

Reply